Fogadj örökbe egy megállót

2012. április 01. - 2012. június 15.

Helyszín: országos pályázat

Programok

Ismét indul a Fogadj örökbe egy megállót program! A Vidékfejlesztési Minisztérium támogatásával 2012. április – június 15. közötti önkéntes állomásszépítést hirdetünk. Egy állomásra, megállóra 10–20 eFt körüli anyagköltséget, virágosítást tudunk téríteni. Országosan eddig 30 állomás vett részt a programban. Sokan jelezték, hogy folytatni szeretnék, de új helyszínek jelentkezését is várjuk 2012. április 30-ig! Somodi Mária,… Tovább »

Növelik a költségvetési hiányt a vonatleállítások

2012. március 13.

Hírek

A vonatleállítások tovább súlyosbítják az államháztartás és a nemzetgazdaság helyzetét, valamint a környezet állapotát – állapította meg a Levegő Munkacsoport abban a levélben, amelyet Völner Pálnak, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkárának juttatott el.

Vonatritkítások ellen tiltakozik a Magyar Közlekedési Klub

2012. február 29.

Hírek

Az elmúlt napokban hírek jelentek meg a vasúti személyszállítás terén tervezett teljesítmény csökkentési tervekről. Nincs új a nap alatt, hiszen 2002-2010 között, a kormány folyamatosan a vasúti teljesítmény csökkentésben, a mellékvonalak szüneteltetésében látta a megtakarítási lehetőségeket.

Nagy MÁV vonatritkítás áprilistól

2012. február 27.

Hírek

Noha a menetrendváltásra egész Európában hagyományosan decemberben kerül sor, a magyar vasúton áprilisban is komoly változások jöhetnek. Az ecoline vasúttársaságnál dolgozó informátora szerint tavasszal komoly mértékben csökkenhet a közlekedő személyszállító vonatok száma.

Titkos MÁV járatritkítási tervek?

2012. február 24.

Hírek

Az LMP információi szerint a kormány “fű alatt” jelentős járatritkítást tervez a MÁV vonalain – mondta tegnapi, a budapesti Nyugati pályaudvar előtt tartott sajtótájékoztatóján a párt frakcióvezetője.

Spóroljunk a villamos vontatással

2012. január 29.

Hírek

Évente 20 milliárdot tesz ki a vasúti villamos vontatás áramköltsége. A 120-as, a 100-as, a 70-es vonalakat érintő budapesti elővárosi forgalomban 25-40 százalékos energia- visszatáplálást lehetne elérni korszerű villanymotorvonatokkal, így a járműflotta részleges megújításával is milliárdokat spórolhatnánk évente.

Kevesebb pénz a kínai vasúti fejlesztésre

2011. december 24.

Hírek

Kína jövőre 400 milliárd jüant (14,8 ezer milliárd forint) költ vasúti infrastruktúrára 15 százalékkal kevesebbet az idei összegnél, elsősorban a júliusi vencsoui vonatszerencsétlenség, a szuperexpresszek hibái és a vasúti minisztérium pénzügyi gondjai miatt fogják vissza a költekezést.

Pályahibák a Budapest-Hegyeshalom vonalon

2011. december 21.

Hírek

Ideiglenes sebességkorlátozások miatt több hónapon keresztül hosszabb menetidővel közlekednek a vonatok a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon – közölte a MÁV Zrt. E vonalhoz kapcsolódva ideiglenes menetrendet dolgoznak ki.

Európa legmodernebb vonata az Italo

2011. december 21.

Hírek

98 %-ban újrafelhasználható anyagból készült Olaszország legkorszerűbb nagysebességű vonata. Az Italo a Milánó-Róma járaton ingyenes Wi-Fi kapcsolatot és 39 fős mozitermet is kínál majd utasainak a legújabb mozipremierekkel, de lesz mobiltelefon-mentes úgynevezett relax-utastér is.

Kerekasztal-konferencia a magyar – szlovák térségi vasutakért

2011. szeptember 12.

Helyszín: Nógrádszakál, Általános Iskola

Sajtótájékoztatók

Az Ipoly-völgyi vasút megvalósíthatósági tanulmánya a Magyar-Szlovák Határközi Együttműködési Program keretében uniós támogatással készült el, 2010-ben. Szeptember 12-én a magyar-szlovák térségi vasutakért tart konferenciát Nógrádszakálon a Magyar Közlekedési Klub és az Ipoly-hidak Újjáépítéséért Polgári Társulás. 10:00 – kb. 14 óra, Nógrádszakál, Általános Iskola