Hírek
Egy év alatt másfélszeresére növelte a forgalmát, és több mint kétszeresére a nyereségét Mészáros Lőrinc vasútépítéssel foglalkozó cége, a V-Híd. 50 milliárd forint tiszta profitot vehetett ki tavaly Orbán Viktor Mészáros Lőrinc a legnagyobb vasútépítő cégéből. Egyszer majd érkeznek új járművek a magyar vasútra is.
Hírek
Új nagysebességű vasútvonalat avattak Kínában, az ország délkeleti szélén. Annyira a szélén, hogy a 277 kilométeres új vasúti szakasz 20 km.-en át nem is a szárazföldön, hanem egy hídrendszernek köszönhetően a tenger fölött vezet. Méghozzá a geopolitikai szempontból érzékeny Tajvani-szorosnál.
Hírek
Az Orbán rezsim titkosított 750 milliárdos (kínai hiteles) vasúti mutyija korábbi becslések szerint 2400 (!) év alatt térülne meg. Ha nem drágul a projekt, és nem is költenek majd a vasút karbantartására, akkor akár 979 év alatt is megtérülhet a kínai eladósodás.
Hírek
Miközben az ellenzéki önkormányzatokat fokozatos elvonásokkal bünteti az Orbán rezsim, 2020-ban 143 milliárd forintot költ a kínai hitelből épülő, 700 milliárdos Belgrád-Budapest vasútvonalra. Az egyre céltalanabb beruházás állítólag 2400 (!) év alatt térül meg, az Orbán közeli oligarchák viszont extra gyorsan híznak a kiemelt állami beruházáson.
Hírek
Tovább erőlteti a kormány a hivatalosan 700, valójában a kapcsolódó beruházásokkal együtt akár ezer milliárd forintba (GDP 2 százalékát) kerülő Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítását, mely projekt vélhetőn soha nem fog megtérülni.
Hírek
Peking megveszi kilóra a helyi eliteket és masszívan túlárazott infrastrukturális projekteket nyom le az országok torkán. Egy ugandai és egy magyar projektet veszünk górcső alá. A jelek szerint a fekete-afrikai országban még működik független Állami Számvevőszék. Káncz Csaba jegyzete.
Hírek
Kína reméli, hogy a – 2400 év alatt megtérülő – Belgrád-Budapest vasútvonal után utakat, hidakat és energetikai projekteket is megvalósít Magyarországgal.
Hírek
Súlyos pusztítást hagyott maga után a Dél-Balatonon Mészáros Lőrinc cége, az R-Kord Kft., a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a V-Híd Zrt. Balatonszemesen a nyárfaliget nagy részének kivágása után markológépek jelentek meg és a pusztával tették egyenlővé a területet. Így tudták meg az itt lakók, hogy a falu önkormányzata bérbe adta azt törmeléklerakásra és betonkeverésre.