Magyarország legfontosabb vasútvonala holnap újraindul

2023. december 9.

Hírek

A tervek szerint ma befejeződik a felújítás, holnaptól ismét két vágányon járnak a vonatok az 1-es, győri vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán, már nem kell átszállni pótlóbuszokra – közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel.

Kisiklott a MÁV-START grandiózus beruházása

2023. november 11.

Hírek

Miközben az EU-ban a vasút szerepe felértékelődik, a hazai kötöttpályás közlekedés színvonala egyre mélyebbre süllyed.  Nemrég 80 villamos motorvonat beszerzésére irányuló keretmegállapodás megkötését tervezte a MÁV-START, de kiderült, hogy ebből a beruházásból most így nem lesz semmi. A cég szerint a módosítandó kiírásban már 95 jármű fog szerepelni.

Irigykedve nézhetjük a román és lengyel vasúti fejlesztéseket

2023. november 1.

Hírek

Miközben a magyar vasút csendben lerohad, a paksi atomerőművi kiszállás miatt kegyvesztett Siemens lefújt mozdonytendere miatt tovább öregszik a hazai gördülő állomány amúgy is matuzsálemi átlagkora, és Lázár János fejetlen kapkodása is csak ront a MÁV helyzetén, a V4 szomszédok a vasúton is elhúznak mellettünk.

Magyarország kétszer annyit költ éghajlatromboló közúti fejlesztésekre, mint a környezetbarát vasútra

2023. szeptember 19.

Hírek

Magyarország az elmúlt három évtizedben több mint kétszer annyit költött a közúti fejlesztésekre, mint a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére – erre mutat rá a Wuppertal Institut és a T3 Közlekedéskutató Intézet új jelentése, amely a Greenpeace megbízásából készült. Az elemzés szerint 1995 és 2021 között Magyarország 22,9 milliárd eurót fordított az utakra, ezzel szemben a vasúti… Tovább »

Tiborczék és a NER lovagok zuglói gigabiznisze vs. likvidált budapesti vasútfejlesztések

2023. szeptember 11.

Hírek

Végülis “csak” több százezer ember életét könnyítették volna meg a Lázár Jánosék által lefújt elővárosi vasutat és a HÉV-eket érintő fejlesztések, az új NAV központon viszont az Orbán vej Tiborz körei több tucat milliárdot fognak keresni, a Zuglóba költöztetett mostani NAV épületek elkótyavetyélésén pedig majd mások (vagy ugyanazok) keresnek mesés vagyonokat. Tudni kell, mi a… Tovább »

Lázár János elüldözi a vasútfejlesztési szakembereket. Tízből kilencen már távoztak

2023. szeptember 9.

Hírek

Kaotikus viszonyok alakultak ki a magyarországi közlekedés irányításában, amióta Lázár János miniszterként 2022. december 1-jétől átvette a terület vezetését. A szakemberek tömegesen hagyják el a területet, leállt a vasútfejlesztési projektek tervezése, az intézményrendszer leépült, a MÁV-vezetőknek a sajtóban üzenget a miniszter az egyre gyakoribbá váló műszaki problémák miatt.

Adhatjuk olcsón a vonatjegyet, de a romos járműparkkal nem tudunk új utasokat bevonzani

2023. július 5.

Hírek

A hazai vasútfejlesztésben új szemléletmódra van szükség. Hosszú távon tovább kell lépni a meglévő pályák toldozásán és csatlakozni kell a nagyívű európai projektekhez. A hasonló helyzetű országok már rég nem a 160 km/h-s sebesség elérésén dolgoznak. Nálunk a járműállománynál már az is kérdéses, hogy az idei szezont hogyan vészeli át a MÁV.

17 milliárdos titkos vasúti mutyi Mészáros Lőrincnek

2023. május 6.

Hírek

17000 millió forint többletforrást biztosítana a kormány a GSM-R nevű vasúti informatikai beruházásra, miközben csökkentené a műszaki tartalmát – írta a Szabad Európa. A lap szerint az uniós operatív programból is kivennék a projektet, azaz uniós helyett tisztán saját forrásból valósítanák meg.

Okos megoldásokkal tennék versenyképessé az európai vasutat

2022. július 29.

Hírek

Július közepén Bécsben találkoztak az európai vasúttársaságok vezetői, hogy állást foglaljanak Ukrajnáról és szándéknyilatkozatot írjanak alá a digitális fejlesztésekről. Okos infrastruktúrával és okos technikával tennék versenyképessé a vasutat a közúttal szemben.