Hírek
A tervek szerint ma befejeződik a felújítás, holnaptól ismét két vágányon járnak a vonatok az 1-es, győri vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán, már nem kell átszállni pótlóbuszokra – közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel.
Hírek
A tervek szerint ma befejeződik a felújítás, holnaptól ismét két vágányon járnak a vonatok az 1-es, győri vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán, már nem kell átszállni pótlóbuszokra – közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel.
Hírek
Miközben az EU-ban a vasút szerepe felértékelődik, a hazai kötöttpályás közlekedés színvonala egyre mélyebbre süllyed. Nemrég 80 villamos motorvonat beszerzésére irányuló keretmegállapodás megkötését tervezte a MÁV-START, de kiderült, hogy ebből a beruházásból most így nem lesz semmi. A cég szerint a módosítandó kiírásban már 95 jármű fog szerepelni.
Hírek
Miközben a magyar vasút csendben lerohad, a paksi atomerőművi kiszállás miatt kegyvesztett Siemens lefújt mozdonytendere miatt tovább öregszik a hazai gördülő állomány amúgy is matuzsálemi átlagkora, és Lázár János fejetlen kapkodása is csak ront a MÁV helyzetén, a V4 szomszédok a vasúton is elhúznak mellettünk.
Hírek
Magyarország az elmúlt három évtizedben több mint kétszer annyit költött a közúti fejlesztésekre, mint a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére – erre mutat rá a Wuppertal Institut és a T3 Közlekedéskutató Intézet új jelentése, amely a Greenpeace megbízásából készült. Az elemzés szerint 1995 és 2021 között Magyarország 22,9 milliárd eurót fordított az utakra, ezzel szemben a vasúti… Tovább »
Hírek
Végülis “csak” több százezer ember életét könnyítették volna meg a Lázár Jánosék által lefújt elővárosi vasutat és a HÉV-eket érintő fejlesztések, az új NAV központon viszont az Orbán vej Tiborz körei több tucat milliárdot fognak keresni, a Zuglóba költöztetett mostani NAV épületek elkótyavetyélésén pedig majd mások (vagy ugyanazok) keresnek mesés vagyonokat. Tudni kell, mi a… Tovább »
Hírek
Kaotikus viszonyok alakultak ki a magyarországi közlekedés irányításában, amióta Lázár János miniszterként 2022. december 1-jétől átvette a terület vezetését. A szakemberek tömegesen hagyják el a területet, leállt a vasútfejlesztési projektek tervezése, az intézményrendszer leépült, a MÁV-vezetőknek a sajtóban üzenget a miniszter az egyre gyakoribbá váló műszaki problémák miatt.
Hírek
A menekültválság alatt szüntették meg az utasközlekedést, most 45 milliárd forint közpénzből újítja fel a Szeged-Szabadka vasútvonalat Mészáros Lőrinc cége.
Hírek
A hazai vasútfejlesztésben új szemléletmódra van szükség. Hosszú távon tovább kell lépni a meglévő pályák toldozásán és csatlakozni kell a nagyívű európai projektekhez. A hasonló helyzetű országok már rég nem a 160 km/h-s sebesség elérésén dolgoznak. Nálunk a járműállománynál már az is kérdéses, hogy az idei szezont hogyan vészeli át a MÁV.
Hírek
17000 millió forint többletforrást biztosítana a kormány a GSM-R nevű vasúti informatikai beruházásra, miközben csökkentené a műszaki tartalmát – írta a Szabad Európa. A lap szerint az uniós operatív programból is kivennék a projektet, azaz uniós helyett tisztán saját forrásból valósítanák meg.
Hírek
Július közepén Bécsben találkoztak az európai vasúttársaságok vezetői, hogy állást foglaljanak Ukrajnáról és szándéknyilatkozatot írjanak alá a digitális fejlesztésekről. Okos infrastruktúrával és okos technikával tennék versenyképessé a vasutat a közúttal szemben.
Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.
Weboldalunk sütiket használhat a honlap optimizálásának céljából. A Sütik fontosak a weboldal megfelelő működéséhez, valamint a sütiket a felhasználói élmény fokozásának érdekében is használunk. Segítségükkel statisztikai adatokat gyűjtünk az oldal optimális működéséhez, és az érdeklődőnk preferenciáinak megfelelően fejlesztjük tovább weboldalunkkat.
Alapvető it biztonságtechnológiai szempontok alapján a tűzfalunk által elhelyezett sütik nem tilthatóak le, hiszen ez az oldal biztonsági kockázatát növelné.
A szükséges sütik nélkül az oldal felhasználása, az alapvető funkciók működése nem teljesülhet maradéktalanul! Kérjük az optimális felhasználás érdekében járuljon hozzá használatukhoz az alábbi gomb segítségével.