Kína mer nagyot álmodni, és meg is valósítja. Kevesebb mint 5 év alatt sikerült felhúzni a semmiből a Daxing Nemzetközi Repülőteret, ami nagy mértékben tehermentesíti a Peking 2008-ban megnyitott másik repülőterét.
Befejeződött az új pekingi repülőtér építése, aminek már a terve is igen impresszív volt. A Daxing Nemzetközi Repülőtér – amelyet szeptember 30-án nyitnak majd meg az utasok előtt – egyetlen terminálból áll, amelynek alapterülete 1,4 négyzetkilométer – vagyis nagyobb, mint a londoni Heathrow négy terminálja összesen. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy hatalmas távolságokat kellene megtenni a kapukig.
A HVG szerint a repülőtér egyik különlegessége, hogy csillag alakúra építették meg. Ennek köszönhetően az utasoknak a legtávolabbi kapuhoz is csupán 600 métert kell sétálniuk, vagyis jóval kevesebbet, mint a nagyobb európai vagy amerikai reptereken. Erre persze szükség is van, a számítások szerint ugyanis évente több mint 100 millió utas fordul majd meg a terminálban. A repülőtérhez hét futópálya tartozik.
A Wired beszámolója szerint az építkezés 9 milliárd fontba, vagyis átszámítva mintegy 3241,44 milliárd forintba került, és kevesebb mint 5 év alatt húzták fel. A Heathrown ehhez képest egy harmadik futópálya 14 milliárd fontba (kb. 5042 milliárd forint) kerül, és leghamarabb 2026-ra készülhet el. Pekingnek egyébként már van egy másik, hatalmas repülőtere, amit még 2008-ban az olimpiai játékok apropóján nyitottak meg, ám mostanra akkora lett az utasforgalom, hogy nem bírja el a terhelést. A tervezett 85 milliós kapacitása ellenére 2016-ban már 100 millió utast szolgált ki.
A Daxingot úgy építették meg, hogy képes legyen ellenállni egy 8-as erősségű földrengésnek is. A hétemeletes épület a világ első olyan terminálja, ahol két indulási szint is van. Minderre az óriási utazóközönség miatt volt szükség.
A repülőtér “papírmentes” is lesz, a check-in ugyanis arcazonosítással, a poggyász követése pedig mobiltelefonnal történik majd.