Többen autóznak és bicikliznek, kevesebben használják a tömegközlekedést Budapesten a járvány előtti időkhöz képest. Balogh Samu szerint a fővárosnak nincs terve dugódíj bevezetésére.
Kevesebben használják a tömegközlekedést, és többen autóznak a fővárosban a koronavírus-járványt megelőző időszakhoz képest – mondta el a főpolgármester kabinetfőnöke tegnapi budapesti sajtótájékoztatóján. Balogh Samu hozzátette: a felújításoktól eltekintve is nagyobb kihívások érik a közúti infrastruktúrát, mint korábban.
A közösségi közlekedés még nem heverte ki a járvány okozta sokkot. Egy 2019-es átlagos naphoz képest most jóval alacsonyabb a tömegközlekedés kihasználtsága. A kabinetfőnök elmondta, az autóforgalom bővült a két évvel ezelőtti képest, az M3-as autópálya bevezető szakaszán például 15 százalékkal.
A tavaly kezdődött kerékpáros fellendülés folytatódik, júniusban másfélszer akkora volt a biciklis forgalom, mint korábban. Elmondta, a főváros a Lánchíd, a Blaha Lujza tér és a pesti alsó rakpart felújítását kezdte meg a nyáron, amit már nem lehetett tovább halogatni.
Balogh Samu megjegyezte, évtizedes gyakorlat, hogy a nyári időszakra igyekeznek korlátozni a beruházásokat, hogy minél kevésbé terheljék a közlekedőket. Arról is beszélt, hogy a Budapesten folyó három kormányzati beruházás is rontja a közlekedők lehetőségeit. Mint mondta, a Nyugati pályaudvar felújítása esetében „megengedőbb”, de az M0-ás hídja és a csepeli HÉV lezárásával járó kormányzati beruházások el vannak „fuserálva”.
Balogh Samu közölte, a Hegyalja úti buszsáv érdemben segítette a buszok közlekedését: a reggeli és a délutáni csúcsban 5-6 percet tudnak nyerni a Pestre tartó buszok ezen a nagyon rövid szakaszon. A Blaha Lujza tér felújítása érdemben nem rontja az erre közlekedő buszok forgalmi helyzetét. A Nagykörúton az átlagos haladási sebesség lényegében nem változott a tér felújítása miatt – mondta.
Kérdésekre válaszolva Balogh Samu közölte, a fővárosnak nincs terve dugódíj bevezetésére. Elmondta, a mostani torlódások beruházásokhoz kötődnek, ennek megfelelően időszakos dugókról lehet beszélni. Ha a nyár végére befejeződnek a már említett kormányzati beruházásoknak, akkor valamelyest enyhül majd a torlódás – tette hozzá