Hirdetés

Egyre gyakoribb jelenség a Forma 1-ben, hogy egy korábbi klasszis versenyző néhány év kihagyás után visszatér a sorozatba, hogy ismét megmérettesse magát. De vajon mi hajtja ezeket a versenyzőket? És a csapatuknak milyen előnye származhat ebből? Cikkünkből kiderül!

A nagy visszatérők

A legnagyobb visszatérőnek egyértelműen Alain Prost számít, aki bár 1991-ben nem akart visszavonulni, kénytelen volt kihagyni egy évet. 1993-as visszatérése fantasztikusra sikeredett, hiszen negyedik világbajnoki címével sikerült feltenni a koronát páratlan karrierjére.

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher 2006-ban – szinte még pályája csúcsán – döntött a visszavonulás mellett. Azonban nem bírta sokáig a tétlenséget, három évvel később bejelentette visszatérését. Ismét hatalmas figyelem kísérte szereplését, de csapata, a Mercedes nem bizonyult versenyképesnek, és a német gyorsasága is megkopott, így 3 szezon alatt mindössze egy dobogót sikerült összehoznia. Így visszatérése egyértelműen kudarcnak számított.

Kimi Raikkönen, a 2007-es év világbajnoka valamivel szerencsésebb volt. 2009-ben elege lett a Forma 1-ből, így visszavonult, de két év szünet után már újra rajthoz is állt. Csapatai, a Lotus és a Ferrari bár versenyképesek voltak, a végső győzelemre nem volt esélyük. Kimit azonban úgy látszik, nem a győzelem, hanem a versenyzés élvezete hajtja, hiszen 41 évesen a gyengécske Alfa Romeo volánja mögött nem gondolkodik újabb visszavonuláson.

Alonso: bukás vagy siker?

A nyár legnagyobb szenzációja volt, amikor bejelentették, hogy a kétszeres világbajnok Fernando Alonso két év kihagyás után, jövőre visszatér a Forma 1-be. Nem is akárhova, hanem ahhoz a Renault-hoz, ahol már előtte kétszer is szerepelt. Első ciklusában rögtön legendává is vált a francia istállónál, hiszen két világbajnoki címét is velük nyerte. Egy rövid mclarenes kitérő után visszament, de a korábbi eredményeket már nem tudta megismételni. Később a Ferrarival még harcban volt a világbajnoki címért, de 2018-ban több sikertelen év után visszavonult.

Biztosan rengetegen szorítanak majd a spanyol sikeréért, de a Renault – a korábbi évekhez hasonlóan – jelenleg csupán középcsapatnak számít. Alonsotól 2021-ben már egy-egy dobogós helyezés is óriási siker lenne, a többit meg majd meglátjuk!

Hatalmas szurkolótábor

Bár a Renault-nak sok tehetséges, fiatal pilótája van más sorozatokban, mégis a rutinos spanyol mellett döntöttek. Hogy miért? Valószínűleg marketingszempontok domináltak, hiszen Alonsonak még mindig hatalmas szurkolótábora van, így személye jobban eladható, mint egy ifjú titán. Akik viszont nem akarnak 2021-ig várni, a FansBRANDS.hu webáruházából még ma megrendelhetik a kedvenc Forma 1-es csapatuk vagy versenyzőjük nevével ellátott szurkolói termékeket, ajándéktárgyakat.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás