350 %-kal lett drágább a fajlagos üzemanyagköltsége a földgázzal hajtott busznak, mint egy dízelnek. A BKV 53 CNG-hajtású járművének üzemanyagár-többlete éves szinten elérheti az egymilliárd forintot, ezért leállítják ezeket a gázüzemű buszokat és helyettük korszerű dízelüzeműeket állítanak be.
A Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) úgy döntött, a drasztikusan megemelkedett gázár miatt átmenetileg leállítja a CNG-hajtású autóbuszokat novembertől, amelyből összesen 53 darabot használtak – mondta el Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes az október 20-i háttérbeszélgetésében. A földgázos buszok helyett dízeleket állítanak forgalomba.
A BKV esetében a földgáz ára november 1-jétől az eddigi ár közel ötszörösére emelkedik, és az új földgázárak mellett a CNG-hajtású járművek egy kilométerre vetített fajlagos üzemanyagköltsége a dízel hajtású autóbuszokéhoz képest 350 százalékkal, kilométerenként mintegy 500–550 forinttal lesz magasabb.
A BKV állományában lévő 53 CNG-hajtású jármű esetében az üzemanyagár-többlet éves szinten elérheti az egymilliárd forintot, ezért döntött a BKV arról, hogy leállítják ezeket a gázüzemű buszokat és helyettük korszerű dízelüzeműeket állítanak be. Kiss Ambrus hangsúlyozta: nem egész évre állítják le ezeket a buszokat, és a BKV dolgozik az olcsóbb földgáz beszerzésén.