Hirdetés

Évente több mint 3 millió leselejtezett autóról nem tudják a hatóságok, hogy mi lesz a sorsuk az Európai Unióban.

Pedig jogszabály írja elő, hogy csak erre szakosodott bontónak lehet átadni a gépjárműveket, ahol a veszélyes anyagok eltávolítása zárt rendszerben, biztonságosan kell hogy történjen.

Az illegális kiviteleken és lopásokon túl jellemzően "fekete bontások" történnek, ahol a keletkező veszélyes anyagokat nem kezelik az előírásoknak megfelelően.

A jelenség visszaszorítására már vannak jó példák.

Dániában az autótulajdonosoknak minden évben fizetniük kell egy újrahasznosítási díjat, melyet az autót leselejtező utolsó tulajdonos teljes összegben megkap, ha törvényes bontóba viszi be az autóját.

Hollandiában mindaddig úthasználati díjat kell fizetni a gépjármű után, amíg azt hivatalosan nem semmisítik meg.

Franciaországban és Nagy-Britanniában háborút indítottak az illegális telepek ellen és százával záratták be őket. A Politico cikkét, a Levegő Munkacsoport szúrta ki.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás