A rovat kizárólagos támogatója
Forrás: nol.hu

Eddig zöld volt, mostantól a barna dominál rajta: látványosan átalakult a Greenfo, a legnagyobb látogatottságú zöld hírportál. A 10 éve létező oldal a saját műfajában igazi hungarikum: olyan “tartalomgenerátor”, amely csak Magyarországon jöhetett létre.

Egy évtizeddel ezelőtt, a Greenfo indulásakor halva született ötletnek tűnt környezetvédelmi hírbörzét indítani: a téma nem érdekelte a fősodorbeli sajtót, mivel a közönség sem volt vevő rá. A portál azonban nem zavartatta magát a tényektől, és a hátrányt változtatta előnnyé: a zöld ügyek iránti érdeklődést piaci résként fogta fel, és szívós munkával felépítette a saját közönségét.

Svédországban vagy Angliában ez a próbálkozás kudarcra lett volna ítélve, hiszen ott a környezetvédelem régóta "címlapos" téma, nálunk viszont csak mostanában válik azzá, nem utolsósorban a Greenfo erőfeszítéseinek köszönhetően.

A minimális stábbal, és még szerényebb költségvetéssel, a rádiós Sarkadi Péter irányítása alatt működő oldal nem csak összegyűjti (a Népszabadságból is), hanem részben maga generálja a zöld híreket (hogy miként, arról sokat elmond, hogy a friss anyagok többsége este 10 és reggel 7 között kerül ki a portálra). A meglehetősen szerteágazó rovatstruktúrájú felület ugyanakkor a hírügynökségi funkciók mellett egyfajta közéleti szervező feladatot is magára vállalt azzal, hogy teret ad a civil zöldszektoron belüli, illetve a civilek és a politika közötti eszmecseréknek (amik többnyire megintcsak kimaradnak a mainstream médiából).

Tíz év alatt közel 28 ezer önálló cikk jelent meg a greenfo-n, a tartalom jelenleg napi 7-8 új címmel bővül.

Akik a régi honlapot használták, azoknak eleinte valószínűleg egy kissé idegen lesz az új felület, de jó eséllyel meg fogják szokni – egyrészt logikusabb és könnyebben kezelhető, mint az elődje volt, másrészt pedig nincs jobb (annak ellenére, hogy jelenleg már a legnagyobb hírportálok is kezdik észrevenni a zöld tematikában rejlő lehetőségeket).

A Greenfo nagyjából tíz évvel előzte meg a korát (más nézőpontból: a hazai média és közgondolkodás körülbelül egy évtizeddel van lemaradva a világtól a környezetvédelem területén). A rés talán szűkült valamennyit az elmúlt évtizedben, de a piac továbbra is nyitott, a téma pedig kifogyhatatlan. Ráadásul – hála az úttörőknek – naponta sokezren kíváncsiak rá.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás