A rovat kizárólagos támogatója

Önmagában a helyközi és a helyi tömegközlekedés fejlesztése üdvözölendő, ahogyan a járművek életkorának fiatalítása is. Szükséges és fontos, hogy a lakosok 21. századi energiahatékony, környezetbarát és magas komfort fokozatú járműveken utazhassanak. No de milyen áron? Szeged-Hódmezővásárhely háromszoros áron.Az viszont aggasztó, hogy 2017. májusában Lázár János kiállt és érvelt amellett, hogy a Traimtrain nem mehet 30 milliárd fölé, mert van egy megtérülési határ és egy Eu-s támogatási keret. Aztán szépen lassan, amolyan Fideszes módon kezdett drágulni, egészen addig, hogy most a beruházás végén 80 milliárdnál tart.
Itt fontos megjegyezni, hogy Vásárhelyen a pályasín felett kialakítottak egy közúti hidat, ami valójában egy levegőbe emelt körforgalmi csomópont. Levegőből nézve ez űrkikötőnek néz ki, aminek költsége is drasztikusan emelkedett, a végén elérte a 38 milliárd forintot.

Így összesen 120 milliárd környékén tart a beruházás, ami mégsem teljesen környezetbarát, mert nem fért bele, hogy felsővezetékkel lássák el a Vásárhely és Szeged közötti részt, tehát a vonatok dízel üzemmel kénytelenek közlekedni.

Lázár szerint ez a beruházás 5-10 ezer ember mozgását segíti várhatóan. Ez 12-24 millió forintra jön ki fejenként. Tehát ha a megtérülést nézzük, talán egyszerűbb lett volna belvárosi lakásokat venni a közlekedőknek és nem utaztatni őket.
Ráadásul a vasúti sín mellett elhaladó út, bőven le tudta volna kezelni a forgalmat.
Tehettük volna, hogy a teljes közlekedést az aszfalton vezetjük le, minden buszt elektromosra cserélünk és akkor is az ötödébe kerül, ami már valóban fenntartható megoldás lett volna.
De vannak megalomán felcsúti kisvasútra irigy törekvésű politikusok, akik abban bíztak, hogy ettől nőni fog a népszerűségük, tévedtek.

Kovács Tamás véleménye /FB posztja/

Tramtrain próbaút Szegeden. Kép: Kovács Tamás

Azért ez nem egy felcsúti kisvasút kategória. Hogy mennyire éri el az elvárt célt, az majd kiderül. Az ára pedig hathat soknak, de egyelőre a “tömjénzsóti” vadászati (ál) világkiállítása is 75-80 milliárdnál tart, szóval biztos nem a tramtrain a legneccesebb közpénzes kormánymutyi – igaz a helyi  ” táskahordozóból lett fővadász báró” politikai túlélése szempontjából sarokkő is lehet.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás