A német törvényhozás alsóháza tegnap elfogadta a külföldieket terhelő autópályadíjról szóló törvényt. A 13 ezer kilométeres Autobahn Európa legnagyobb autópálya-hálózata. 2016-tól használatáért fizetni kell a személyautóval vagy lakóautóval közlekedőknek.
Az autósok 5 napra 5 euróért, 10 napra 10 euróért, 2 hónapra 22 euróért vásárolhatnak autópálya-matricát. Az éves díjat a kocsi környezetvédelmi besorolása alapján állapítják meg. Berlinben több mint félmilliárd euró éves bevételre számítanak a változás nyomán.
A Németországban üzemben tartott személygépkocsik és lakóautók után ugyanakkor továbbra sem kell fizetni, mert a tulajdonosok az éves matrica összegével megegyező kedvezményt kapnak a gépjárműadóból.
Alexander Dobrindt közlekedési miniszter kiemelte, hogy az autópályadíj igazságos és szemléletváltozást jelent, hiszen a közlekedési infrastruktúra finanszírozási rendszere elmozdul a használat alapú finanszírozás felé, míg eddig kizárólag az adóbevételből fedezték a költségeket, vagyis annak is fizetnie kellett, aki nem használta az autópályákat. A külföldi autósokat terhelő sztrádahasználati díj bevezetéséhez a bajor keresztényszocialisták ragaszkodtak. Arra hivatkoznak, hogy a német autósoknak Európában szinte mindenütt fizetniük kell az autópályák használatáért, a külföldiek viszont ingyen autózhatnak a német sztrádákon, ami szerintük tarthatatlan állapot. Az ellenzék szerint az autópályadíj hátrányos helyzetbe hozza a külföldieket, ami ellentétes a diszkriminációt tiltó uniós joggal- írta az MTI.