Új nagysebességű vasútvonalat avattak Kínában, az ország délkeleti szélén. Annyira a szélén, hogy a 277 kilométeres új vasúti szakasz 20 km.-en át nem is a szárazföldön, hanem egy hídrendszernek köszönhetően a tenger fölött vezet. Méghozzá a geopolitikai szempontból érzékeny Tajvani-szorosnál.
Gyorsvasúttal át a tengeren: érzékeny partszakaszon indított tengeri vonatot Kína
A CNN beszámolója szerint az új vonal a délkeleti part mentén a Fucsien (Fujian) tartományban lévő Csangcsou (Zhangzhou), Hsziamen (Xiamen) és Fucsou (Fuzhou) városokat köti össze; ezek közül Hsziamen lényegében egy szigetváros: a Hsziamen-szigetből, Kulangjü-szigetből és a szárazföldön, a Csiulung folyó deltájánál egy nagyobb területből áll.
A vonatok maximális sebessége ezen az útvonalon óránként 350 kilométer – közölte a China Railway, az állami vasúttársaság.
Az új vasútvonalon 84 híd és 29 alagút van. A tengeren átívelő 20 kilométer hosszú sínpályával pedig ez lett az ország első vízen átívelő gyorsvonata.
A China Railway azt állítja, hogy intelligens robotokat és környezetbarát, korrózióálló acélt használt a víz feletti vasúti szakaszok kiépítéséhez. A Hszinhua állami médium megjegyzi, hogy Fujian tartományban a szárazföldi közlekedés kihívást jelentett a hegyvidéki terep miatt.
Mindeközben Magyarországon 1000 milliárd környékén tart a kínai hitelből építés alatt álló, csak a kínai érdekeket szolgáló, nekünk soha meg nem térülő Budapest-Belgrád vasútvonal, melyen az Orbán Mészáros család gazdagszik. Közben a MÁV egyre katasztrofálisabb állapotba kerül.
Lásd: Lázár káosza a nemzetközi vasúti személyforgalomban is