Napelemes autóutakkal már kísérleteztek több országban, de autópályával még senki sem próbálkozott – eddig.
Az első napelemes autópálya szakaszt Kínában építették meg, ami egy kilométer hosszú. A három sáv összesen hatezer négyzetméter területű. A napelemeket egy áttetsző betonréteg borítja, hogy elbírja az autók súlyát.
Az EU-solar szerint a számítások alapján akár egymillió kilowattóra áram termelhető egy év alatt az említett szakaszon. A megtermelt energiát a lámpák, kivetítők, fizetőkapuk üzemeltetésére használják, a későbbiekben pedig azt tervezik, hogy az elektromos autók tankolását is a napenergiából oldanák meg.
Kína komolyan veszi a megújuló energia széleskörű terjesztését és az elektromos járműveket is, az első teljes mértékben hazai gyártású elektromosan működő városi buszflottát nemrég adták át.
Elektromosra váltott egy 12 milliós város buszflottája
A napokban a Hongkongtól északra fekvő 12 milliós Shenzen város 16 359 darabos buszparkját állították át teljesen elektromosra. A város most a teljes taxiflottát is elektromos hajtásúra cserélné legkésőbb 2020-ig, de lehetőleg előbb. A kilátások pedig nem rosszak, hiszen a több mint 17 ezer taxiból 12 518 máris elektromos. A számokat nyilván nem érdemes magyar viszokra vonatkoztatni, azonban az is sokatmondó, hogy a shenzeni elektromos busz flotta meghaladja az USA 5 legnagyobb városi elektromos busz parkját – ráadásul összesítve: Toronto (1926 darab), Chicago (elővárosi; 2164), New Jersey (2212), Los Angeles megye (2328), New York (5773).