Az ár után az energiahatékonyság a második legfontosabb szempont a háztartási gépek vásárlói számára a MediaMarkt felmérése alapján.
Az elektronikai cikkeket forgalmazó áruházlánc idén márciusi kutatásában a megkérdezettek 44 százaléka a háztartási gépek árát, 17 százaléka – főleg az idősebbek és a budapestiek – az energiahatékonyságot nevezték a legfontosabb a szempontnak vásárlási döntésüknél. A további szempontok:
— teljesítmény 10 %,
— gyártó 9 %,
— gépek mérete 6 %,
— színe és dizájnja 1-1 %
A válaszadók 85 százaléka az energiahatékonyság érdekében akár többletkiadást is vállalna, 62 százalékuk viszont 10 ezer forintnál nagyobb pluszkiadást nem tart reálisnak a takarékosabban működő készülékekért. Ennél többet azok közül is csak kevesen fizetnének, akik amúgy az energiabesorolást tekintik a legfőbb szempontnak.
A felmérés szerint a vásárlók 70 százaléka ismeri az energiahatékonysági kategóriákat. A MediaMarkt reprezentatív – nem, korosztály, végzettség és lakóhelytípus szerinti – kutatása 2017 márciusában készült ezer, 18-59 év közötti vásárló online kérdőíves megkérdezésével.