Hirdetés

A világon kb. egymillió elektromos autó fut jelenleg, ennek 45 %-a az USA-ban, 25 %-a Japánban. Az EU-n belül több ország is büszkélkedhet azzal, hogy komolyan támogatja az e-autók térnyerését. Pl. 10 év útadó-mentesség, kijelölt parkolóhely biztosítása, 5000 eurós vásárlási támogatás. Roncsautó helyett negyedáras új e-verda.

A német kormány a klímaváltozás elleni lépésként 2009-ben azt a célt tűzte ki, hogy 2020-ig egymillió elektromos autót helyeznek üzembe, sőt, ez a szám a tervek szerint 2030-ban eléri majd a hatmilliót.Bár még nagyon messze vannak ettől, sőt, szakértők szerint el sem érik majd ezt az álomhatárt, egyre több támogatással próbálják ösztönözni az e-autók térnyerését.  Többek között az elektromos autók magas árának, a hatótávolságnak és a feltöltési lehetőségek korlátozottságának köszönhető, hogy nem alakulnak úgy a számok, ahogy azt tervezték. Azonban vannak erre irányuló biztató tendenciák, törekvések, például nagymértékben csökkent az e-autók ára az elmúlt öt évben: míg 2010-ben kétszer annyiba került egy zöld autó, mint egy hagyományos, mára a különbség csupán 45-50 százalék közötti. Az autóipar folyamatos fejlődésnek köszönhetően egyre nőnek a távolságok, amelyeket egy töltéssel megtehetünk.

Ma átlagosan 100-150 kilométerrel számolhatunk, azonban vannak modellek, amelyek már 500 kilométer megtételére képesek. És az autógyártók is azon vannak, hogy ez a szám egyre csak növekedjen, így biztosítva a versenyképességet a hagyományos, belsőégésű motorral rendelkező autókkal.  A németországi töltőállomások száma folyamatosan gyarapszik, jelenleg 5000 körüli ez a szám, amelyet a kormány 70 ezerre kíván növelni a következő években, és a mostani 100 gyorstöltő állomás száma 2020-ig összesen 7100-ra nőhet.

Az origo összegyűjtötte, hogy Nyugat-Európában hogyan ösztönzik az e-autózás elterjedését >>>

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás