Noha a menetrendváltásra egész Európában hagyományosan decemberben kerül sor, a magyar vasúton áprilisban is komoly változások jöhetnek. Az ecoline vasúttársaságnál dolgozó informátora szerint tavasszal komoly mértékben csökkenhet a közlekedő személyszállító vonatok száma.
Az ecoline úgy tudja, hogy az erről szóló döntést pénteken közölték tágabb körben a MÁV-Starton belül. Állítólag ezúttal "ésszel" vágják vissza a vonatok számát, úgy, hogy valóban komoly, sokmilliárdos megtakarítást lehessen elérni. A fő cél az, hogy minél több olcsón üzemeltethető Bz motorvonatot nyerjenek ki a legkisebb forgalmú mellékvonalakról, ezek a sokszoros költséggel üzemeltetett dízelmozdony + 2-3 kocsival néhány embert szállító vonatokat váltják majd ki. Jelenleg a mototvonatból van hiány, ezért járnak sok nulla forglmú vonalon tök üresen mozdonyos vonatok.
A nemrég újranyitott mellékvonalak többségén újra csak napi 2 pár vonat lesz, s a menetrendet úgy módosítják, hogy lesz, ahol egy motorkocsival több vonalat is kiszolgálnak. A felszabaduló gördülőállomány révén rég esedékes selejtezésekre kerülhet sor, s kitolódik a következő, mindenképp szükséges mozdony és kocsibeszerzések időpontja is.
Politikai oldalról az újranyitott vonalak bezárása vállalhatatlan lett volna, a visszatérés a napi 5-6-ról a 2 vonathoz még kimagyarázható. Áldozatul esnek a változásnak a felesleges presztizsvonatok is, például a vasutaskörökben csak Palóc expressznek csúfolt vonat, mely lassúságával a menetrendet borítva Balassagyarmatról közvetlenül bejön a Keletibe, noha róla átszállva gyorsabban el lehet jutni Budapestre.
Szintén megszűnik több, az ütemes menetrenden felüli vonat, de az elővárosi forgalomban nem várható szűkítés.
Kapcsolódó anyagok: