Az elektromos autó létrejötte leginkább az okostelefonok megjelenéséhez hasonlítható. Az olcsó olajár ellenére célunk az, hogy a lehető legtöbb villanyautót vigyük az utakra – mondják a gyártók.
A Tesla, az elektromos autózás úttörője nem tart az olajárak csökkenésétől."Az olaj, csak mert olcsóbb lett, még nem lesz több is" – jelentette ki Jerome Guillen, a Tesla értékesítési igazgatója a detroiti autószalonon.
Az olaj ára tavaly nyár óta mintegy a felére csökkent és az üzemanyag ára is azóta nagyot csökkent. "Olcsó benzin mellett nem lesz könnyű elektromos autókat eladni" – mondta Michelle Krebs, az AutoTrader autókereskedő portál elemzője, megjegyezte azonban, hogy nem lehet tudni az alacsony benzinárak korszaka mennyi ideig tarthat.
A Teslához hasonlóan a Nissan sem aggódik az olcsó benzin miatt. Carlos Ghosn, a konszern elnöke szerint az elektromos autók terjedését már nem lehet megállítani. "Az elektromos autó létrejötte leginkább az okostelefonok megjelenéséhez hasonlítható" – mondta.
A GM elnöke Mary Barra éppen a detroiti autószalonon mutatta be a konszern széles vásárlóközönségének szánt elektromos modelljét, a 300 kilométeres hatótávval rendelkező Chevrolet Bolt kocsit. Az autó értékesítését 2017-ben kezdik meg 30 ezer dollár körüli áron. A kocsi pont azt a vásárlóközönséget veszi célba, amit a Tesla következő elektromos autója, a "Model 3" is. Jerome Guillen azonban ebben nem lát veszélyt, hiszen – mint monda – "célunk az, hogy a lehető legtöbb elektromos autót vigyük az utakra. Ebben minden modell a segítségünkre van".
Az e-autónak betesz az olcsó olaj
A német autógyártók képviseleti szerve, a VDA elnöke szerint az üzemanyagárak csökkenése megnehezíti az elektromos autók értékesítését. Az elektromos töltőállomások számát 2 éven belül meg kellene duplázni.