Elválasztó pult helyett tárgyalóasztal, hagyományos banki ügyintézés helyett közös bankolás, közösségi munkahely, találkozási pont az üzleti partnerekkel, zöldfal, újra-bútorok, fair trade kávék, a gyerekeknek pedig játszósarok – a MagNet Közösségi Bank élményfiókjai olyan közösségi pontok, amelyek a pénzügyi kultúra fejlesztése mellett híven tükrözik a Bank újragondolt emberközpontú, együttműködésre alapozó filozófiáját.
A MagNet Bank különös figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra, amelynek keretében – ügyfeleik akaratának megfelelően – támogatják a nyereségük 10%-ával például zöld és civil szervezetek tevékenységét. 2016-ban nyereségükből csaknem 50 millió forintot nyújtottak a fontos társadalmi ügyeket felkaroló civil szervezetek javára. Nem véletlen, hogy tavaly immár hatodik alkalommal nyerte el a MagNet az „Év társadalmilag felelős bankja” címet a bankszféra szakmai versenyén.
Budapesten 2015 novemberében nyitott meg az első Közösségi pont, amely egy bankfiók és kávézó funkcióinak ötvözésével formálisan is nyitottá tette az ügyfelek számára a banki szoláltatásait. A Balassi utca 11-ben lévő Bank és Kávézóban az ügyfelek közös asztalnál beszélhetik meg dolgaikat a banki tanácsadókkal, indíthatnak pénzügyi tranzakciókat. Közben pedig fair trade és ökológiai gazdálkodásból származó kávékülönlegességeket fogyaszthatnak a vendégek.
A zöldkávé többek között Etiópia, Guatemala, Kolumbia, Peru Szumátra és a Galapagos-szigetek bioültetvényeiről érkezik, amelyet itt helyben pörkölnek és őrölnek. Emellett biosütemények, gyümölcs- és zöldséglevek közül választhatnak a vendégek. A hely tökéletesen alkalmas arra, hogy találkozási pontja legyen az ügyfeleknek és partnereiknek, olyan színtér, ahol egymásra találhatnak civilek és üzletemberek, vagy akár egy családi uzsonnát is elfogyaszthatnak a kisgyerekkel betérők.
A budapesti élményfiók megnyitása után egy évvel, tavaly novemberben – kilépve Budapest vonzáskörzetéből – Székesfehérváron is létrehoztak egy Közösségi Pontot, a bankfiók-kávézó ezúttal egy közösségi iroda funkcióval is kiegészült. A Bank így szeretne hozzájárulni ahhoz, hogy a városban a jelenleginél is pezsgőbb üzleti és kulturális élet jöhessen létre. Az iroda 14 munkaállomással felszerelt, amelyeknél alkalmi vagy rendszeres bérleti konstrukcióban végezhetik munkájukat az önálló irodával nem rendelkező, eddig otthon tevékenykedő vállalkozók, akik inspiráló közösségi körülmények között szeretnének dolgozni.
Az infrastruktúra adott: wifi, szkenner, nyomtató, bérelhető tárgyalók, zárható szekrények és közösségi konyha biztosítják, hogy minden körülmény ideális legyen a szellemi alkotáshoz. A Közösségi Pont élményterek dizájnja is tükrözi a MagNet zöld elkötelezettségét: mindkét enteriőrt Nikoletti Petra és a Térkultúra csapata tervezte, akik igazán önazonos teret hoztak létre a MagNet számára, így a helyszínen érvényesülnek a Bank számára fontos fenntarthatósági szempontok. Zöldfal, élő fák, petpalackból készített újrahasznosított rebútorok, és sok fény. A pesti bank-kávézó utcájába pedig két kőrisfát is ültettek a helyi közösség számára.
A MagNet székesfehérvári Közösségi Pontja bázis kíván lenni, „ezúttal egy olyan innovációs műhelyt álmodtunk meg, ahol startupper-ek, társadalmi vállalkozók és civil szervezetek kooperálnak, ahol környezetileg és társadalmilag hasznos projektek születnek, melyeket egyébként bankként is örömmel finanszíroznánk.” – nyilatkozta a megnyitáskor Pozsonyi Gábor, a MagNet Bank vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó anyagok: