Hirdetés

A párizsi klímaegyezményben megszabott határidők szerint Németországnak 2050-ig 95 %-kal csökkentenie kell a szén-dioxid kibocsátását. A közlekedést célkeresztbe állítva jelentős csökkentés érhető el, de ez is kevés lesz.

Németország a Bundesrat (Szövetségi Tanács) jóváhagyása alapján, 2030-tól kezdődően betiltja a belső égésű motorokkal működő új gépjárműveket. A lépés megszilárdítja a nyár eleji döntést is, miszerint a magántulajdonú személyautók kibocsátását is csökkenteni kell. A kibocsátások csökkentésére vonatkozó intézkedést szintén a német szövetségi államokat képviselő  Szövetségi Tanács hagyta jóvá, ezzel megfelelve a németek által néhány hete ratifikált párizsi klímaegyezmény céljainak is. Továbbá a Bundesrat arra is felkérte az Európai Bizottságot, hogy fontolja meg egy hasonló tilalom bevezetését EU-ban. Ez még akár meg is történhet, figyelembe véve a németek eddigi poltikai befolyásoló erejének hosszú előzményeit.

Miközben a német törvényalkotók azt nem veszik fontolóra, hogy minden belsőégésú motoros járművet kitiltsanak az utakról, az új törvény 2030-tól kezdve minden új gépjármű regisztrálását szabályozná. Ha az újautó-tulajdonosok legálisan akarnak vezetni, ez hatékonyan fogja kényszeríteni őket az elektromos, vagy hibrid-üzemanyagcellás elvű járművek vásárlására. A német törekvés jogi támogatására még számos kiegészítő intézkedés áll vita alatt, a Szövetségi Tanács pedig arra is megkérte az EB-t, hogy vizsgálja felül adópolitikáját, és saját szerepét a „kibocsátás-mentes közlekedés ösztönzésében”.

germany, combustion engine ban, germany ban combustion engines, germany 2030 emissions free vehicles, germany registration emissions free vehicles, european union, european commission, cop21, paris climate agreement, germany reduce carbon dioxide emissions, germany climate goals

 

Ezek a változtatások a „zöld autók” vásárlóit további adókedvezményekhez juttatnák, és a dízel autók adótámogatásának véget vetnének. Egy Forbes jelentés szerint az EU-ban augusztus óta csökkent az új dízel gépjárművek regisztrációja. Ez alapján sokan úgy vélik, a kibocsátásmentes járművek irányába elmozdulásnak nagyobb a nyilvános támogatottsága, mint gondolták- írta az inhabitat.com

A párizsi klímaegyezményben megszabott határidők szerint Németországnak 2050-ig 95 %-kal csökkentenie kell a szén-dioxid kibocsátását. A közlekedést célkeresztbe állítva jelentős csökkentés érhető el, de az is világos, hogy más területeken (pl. energiaszektor) még rengeteg teendő van, ha időben kész akarnak lenni a munkával.

Kapcsolódó anyagok:

Mi változott egy évvel a dízelbotrány után?

Vagy megújulókra váltunk, vagy lőttek a párizsi klímaegyezménynek

A németek az EU-ban betiltanák a benzines- és dízelautókat

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás