A párizsi klímaegyezményben megszabott határidők szerint Németországnak 2050-ig 95 %-kal csökkentenie kell a szén-dioxid kibocsátását. A közlekedést célkeresztbe állítva jelentős csökkentés érhető el, de ez is kevés lesz.
Németország a Bundesrat (Szövetségi Tanács) jóváhagyása alapján, 2030-tól kezdődően betiltja a belső égésű motorokkal működő új gépjárműveket. A lépés megszilárdítja a nyár eleji döntést is, miszerint a magántulajdonú személyautók kibocsátását is csökkenteni kell. A kibocsátások csökkentésére vonatkozó intézkedést szintén a német szövetségi államokat képviselő Szövetségi Tanács hagyta jóvá, ezzel megfelelve a németek által néhány hete ratifikált párizsi klímaegyezmény céljainak is. Továbbá a Bundesrat arra is felkérte az Európai Bizottságot, hogy fontolja meg egy hasonló tilalom bevezetését EU-ban. Ez még akár meg is történhet, figyelembe véve a németek eddigi poltikai befolyásoló erejének hosszú előzményeit.
Miközben a német törvényalkotók azt nem veszik fontolóra, hogy minden belsőégésú motoros járművet kitiltsanak az utakról, az új törvény 2030-tól kezdve minden új gépjármű regisztrálását szabályozná. Ha az újautó-tulajdonosok legálisan akarnak vezetni, ez hatékonyan fogja kényszeríteni őket az elektromos, vagy hibrid-üzemanyagcellás elvű járművek vásárlására. A német törekvés jogi támogatására még számos kiegészítő intézkedés áll vita alatt, a Szövetségi Tanács pedig arra is megkérte az EB-t, hogy vizsgálja felül adópolitikáját, és saját szerepét a „kibocsátás-mentes közlekedés ösztönzésében”.
Ezek a változtatások a „zöld autók” vásárlóit további adókedvezményekhez juttatnák, és a dízel autók adótámogatásának véget vetnének. Egy Forbes jelentés szerint az EU-ban augusztus óta csökkent az új dízel gépjárművek regisztrációja. Ez alapján sokan úgy vélik, a kibocsátásmentes járművek irányába elmozdulásnak nagyobb a nyilvános támogatottsága, mint gondolták- írta az inhabitat.com
A párizsi klímaegyezményben megszabott határidők szerint Németországnak 2050-ig 95 %-kal csökkentenie kell a szén-dioxid kibocsátását. A közlekedést célkeresztbe állítva jelentős csökkentés érhető el, de az is világos, hogy más területeken (pl. energiaszektor) még rengeteg teendő van, ha időben kész akarnak lenni a munkával.
Kapcsolódó anyagok:
Mi változott egy évvel a dízelbotrány után?
Vagy megújulókra váltunk, vagy lőttek a párizsi klímaegyezménynek