Hirdetés

Miközben a budapestieknek drágán felújított, de elavult, légkondi nélküli zajos, ajtóhibás orosz metrókocsik jutnak, az osztrák fővárosban az utasok dönthetik el, milyen üléseken szeretnének utazni a két év múlva forgalomba álló új metrószerelvényeken. A három ülőalkalmatosság közül május végéig választhatják ki a kedvencüket.

Radial, Linea és Trigon – ezek azok az ülésmodellek, melyek közül a bécsiek választhatják ki, melyikkel szereljék fel az új metrókocsikat, az X-Wageneket. Ezek 2020 közepétől fokozatosan váltják le a 70-es évek óta forgalomban lévő szerelvényeket, az "Ezüstnyilakat". 2030-ig nemcsak az U1-U4-es vonalakon járnak majd új szerelvények, de a most épülő U5-ön is ezek szállítják majd az utasokat. Noha a három ülés között ránézésre nincs sok különbség, rátelepedve már egyértelművé válnak az eltérések. Míg a Linea elnevezésű modell mindenféle testtartást lehetővé tesz, addig a Trigon jobban megtámasztja a gerincet és egyenesebb tartást biztosít. A Radial valószínűleg a magasabb utasok kedvence lesz, mert kialakításának köszönhetően nem ér majd össze a szembenülők térde. "Egy jó ülést kifejleszteni komplex feladat, de egy cseppet sem bánjuk, ha közben a jövőbeli utasok árgus szemekkel figyelnek bennünket.

Három üléstípust fejlesztettünk ki, hogy ergonómiailag is megfeleljünk a bécsiek ízlésének" – mondta Arnulf Wolfram, az új szerelvényeket szállító Siemens Österreich mobilitási igazgatója a szavazás kapcsán. Az új üléseket 2018. április 21-től próbálhatja ki a bécsi utazóközönség az U2/U5 Infocenterben, illetve meghatározott napokon egy-egy nagyobb forgalmú metróállomáson. Az elegáns és funkcionális ülések az eddigi műanyag helyett laminált rétegelt falemezből készülnek, így nemcsak kényelmesek, de környezetbarátak is.

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás