Hirdetés

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerint a technikának még fejlődnie kell ahhoz, hogy a „használó és szennyező fizet” elvét a teljes országos közúthálózaton érvényesíteni lehessen”. Ez azt mutatja, hogy az NFM vagy nem ismeri a technikai lehetőségeket, vagy félre akarja vezetni a döntéshozókat és a közvéleményt.

A Levegő Munkacsoport levelére válaszul Völner Pál államtitkár küldött egy dörgedelmes levelet, melyben az elektronikus útdíjrendszer (ED) megvalósításáért felelős tárca nevében kategorikusan visszautasítja az alábbi állítást:

„Annak tehát, hogy a válasz azt sugallja, a technikának még fejlődnie kell ahhoz, hogy „a »használó és szennyező fizet« elvét a teljes országos közúthálózaton érvényesíteni lehessen”, csak egy célja lehet: félrevezetni a döntéshozókat, akiknek nem feladatuk, hogy értsenek hozzá, és rábeszélni őket egy elavult, netán az EU irányelveknek nem megfelelő, kilométer-arányos útdíj szedésére még sosem használt technikai megoldás elfogadására. Úgy tűnik, itt valaki vagy valakik tények eltitkolásával, a döntéshozók és a laikus közvélemény félrevezetésével igyekeznek egy, nem Magyarország, hanem egy szűk csoport érdekeit szolgáló döntést kicsikarni.”

Kéri tovább Völner Pál államtitkár, hogy a Levegő Munkacsoport postafordultával jelezze, milyen elavult, az EU irányelveknek nem megfelelő műszaki megoldásra, illetve az ország érdekeinek mellőzésével mely szűk csoport érdekeit szolgáló döntésre vonatkozik a fenti kijelentés. Ennek a felszólításnak természetesen eleget kellett tenni.

További információk >>>

Kapcsolódó anyagok:

Megszűnik a Ro-La: 30 ezer kamion zúdul a sztrádákra

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás