Hirdetés

A környezettudatos életmódot követő családoknál fejenként 2-3 hektárra tehető az ökológiai lábnyom, akiknél még csak az igény jelent meg erre, 3-4 hektár ez az érték. A Győr-Moson-Sopron megyei Társadalmi Egyesülések Szövetségének (TESZ) „Láss Zölden!” kampánya során az is kiderült, hogy a győriek több területen is igyekeznek csökkenteni ökológiai lábnyomukat.

A környezettudatos életvitel eléréséért a lehetőségeikhez képest mindent elkövető családok esetében fejenként 2-3 hektárnak megfelelő ökológiai lábnyomot mértünk, ami magyarországi összevetésben igen jónak mondható – számolt be a TESZ Láss Zölden! kampánya során Győrben és környékén szerzett tapasztalatokról a projekt vezetője. Libor Mária hozzátette, értelemszerűen rosszabb a helyzet azoknál a családoknál, amelyek egyelőre csak szeretnének környezettudatosan élni, azonban tetteikben ez még nem nyilvánult meg. Esetükben 3-4 hektárnak megfelelő ökológiai terhelést mértünk egy-egy családtagra, amely megfelel egyben a győri átlagnak is. Ugyanakkor a megye átlagos értéke is kisebb az országos indexnél.

A Győr-Moson-Sopron megyében élők körében a „Láss Zölden!” projekt keretén belül a Győrben működő Zöld Tanácsadó Iroda az elmúlt hónapokban számos rendezvényen, így többek között falunapokon, táborokban, iskolákban, és a tanácsadói irodában is vizsgálta a lakosság környezettudatos életvitelét, amelynek eredményét az ökológiai lábnyom mutatja. A falunapokon a projektben résztvevő szakemberek főként családokkal találkoztak a tanácsadó standon. Amíg a gyerekekkel az újrahasznosításról beszélgettek, addig a szülőkkel kiszámolták a család ökológiai lábnyomát. Többen elmondták, hogy a környezetvédelem, az ökotudatosság miatt élnek vidéken, saját termesztésű növényeket fogyasztanak, komposztálnak, önellátásra törekszenek – mondta el Libor Mária.

A „Láss Zölden!” kampány során tévhitekkel nem nagyon találkoztunk az ökológiai lábnyommal kapcsolatban, ami feltehetően abból adódik, hogy aki saját tudatossága révén érdeklődik a téma iránt, már számos helyen találkozhat megfelelő információval. Aki pedig egyáltalán nem hallott róla, az a tanácsadói, vagy zöldirodák révén hiteles forrásból tájékozódhat a kérdésről – tette hozzá a projektvezető.
A „Láss Zölden!” kampány szakembereinek tapasztalatai szerint a téma iránt a 30-45 év közötti, családos emberek a legfogékonyabbak. Libor Mária hangsúlyozta, az emberek figyelmének felhívására, az érdeklődés hatékony növelésére a személyes kontaktus a megfelelő. A praktikus tanácsok, gyakorlati példák mindenképp mélyebb nyomot hagynak az emberekben, mint a reklámszlogenek – mutatott rá a szakértő.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás