Hirdetés

A volt közlekedési államtitkár kérdései között szerepel, hogy épülnek-e megfizethető lakások vagy kizárólag az arab befektetők szándéka diktál, és így luxusberuházásra adja át a kormány a területet. Vitézy Dávid arra is kíváncsi, hogy mit kap a város, mi lesz a kisföldalattival és a Vasúttörténeti Parkkal?

A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) elrendelte, hogy a MÁV Zrt. kezdje meg a bérleti és egyéb használati jogviszonyok felmondását, illetve felszólította a hátrahagyott vagy engedély nélkül felhúzott ingatlanok használóit a terület átadására – írja a hvg.hu.

A következő lépés a leégett Budapest Sportcsarnok bontásából származó, mintegy 175 ezer tonna építési törmelék elszállítása lesz. Az ÉKM azt ígéri, hogy a nyár végére teljesen kiürítik a területet, és megindítják az ingatlanfejlesztés következő szakaszát. A mini-Dubajként elhíresült rákosrendezői beruházást decemberben jelentette be Lázár János. A kormány egy új, millenniumi városközpontot akar létrehozni a 130 hektáros területen. A projekt összértéke 6 milliárd euró, ebből 1 milliárdot állna a magyar állam, 5 milliárdot pedig a nemzetközi befektető.

Ezzel kapcsolatban több kérdést is megfogalmazott Vitézy Dávid posztjában. Mint írta, miután az arab befektetőkkel kötendő nemzetközi szerződéshez beküldött részletes szakmai véleményére semmilyen választ nem kapott, felsorolta hét kérdését. Ezek a következők:

  1. Mi fog épülni Rákosrendezőn, mikor hozzák nyilvánosságra a fejlesztési terveket? Épülnek megfizethető lakások vagy kizárólag az arab befektetők szándéka diktál és alakítja Budapest fejlődését, így kizárólag luxusberuházásra adja át a kormány Budapest városfejlesztési aranytartalékát, a rákosrendezői rozsdaövezetet?
  2. Mit kap a város? Mi lesz a vasúttal, megvalósul-e a Nyugati pályaudvar és az oda vezető vágányok teljes felújítása az új Rákosrendező állomással?
  3. Mi lesz a kisföldalattival, vállalja-e a kormány a teljes felújításának és az 50 éves járművek cseréjének finanszírozását, ami kimaradt a nemzetközi megállapodás első tervezetéből?
  4. Szintén kimaradt a nemzetközi megállapodás tervezetéből: lesz-e villamos a Szegedi úti felüljárón, megtörténik-e a 3-as vonal továbbvezetése Angyaföld felé?
  5. Mi lesz a Vasúttörténeti Parkkal, amely ma a területen működik? Veszélyben van-e a működése az arab befektetői szándékok miatt?
  6. Megvalósul-e a korábban ide tervezett 25-30 hektáros új közpark, fenntartják-e az ehhez szükséges területet vagy ezt is értékesítik az arab befektetőknek?
  7. Ha a nemzetközi szerződés tervezete szerint a teljes beruházást nemzetgazdaságilag kiemeltté nyilvánítják és ezzel az önkormányzatok szabályozási mozgásterét megszüntetik, mégis milyen előírások lesznek? Az önkormányzati szabályozás helyett milyen építési előírásokat tesz és garanciákat kér a kormány a közterületek minőségére, a beépítési karakterre, a funkciókra, a parkolóhelyek számára és az épületek megengedett magasságára vonatkozóan az arab befektetőtől?

Rákosdubaj, vagy parkváros Rákosrendezőn?
Rákosrendező Budapest egyik aranytartaléka. Bár most elhagyott és szennyezett barnaövezet, de a 250 hektáros terület aktív része lehetne egy élhető, zöld fővárosnak. Vajon a város érdekei a fontosabbak, vagy az Orbán kormány „baráti” arab ingatlanbefektetőjének profitja? Podcastunk cikke >>>

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás