Hirdetés
greenfo/MTI

A Volkswagen konszern magára vállalja a ténylegesnél alacsonyabbnak feltüntetett szén-dioxid-kibocsátási értékek miatt a járművek tulajdonosaira esetleg utólagosan háruló adófizetési kötelezettségeket.

A Volkswagen jótáll az esetleg keletkező pótlék megfizetéséért – tájékoztatta levélben az EU 28 tagállamának pénzügyminisztereit tegnap Matthias Müller, a konszern elnöke. A gépjárműadó összege 2009. július elseje óta a jármű szén-dioxid-kibocsátásától függ. A konszern elnöke levelében arra kérte az uniós pénzügyminisztereket, hogy az eltérő értékek miatt keletkező adókülönbözet közvetlenül a Volkswagennek legyen kiszámlázva még akkor is, ha ennek lebonyolítása többletköltségekkel jár.

Nagyon hálásak lennénk, ha megtennék a szükséges jogi és adminisztratív intézkedéseket ahhoz, hogy az adóhivatalok ne ügyfeleinket, hanem közvetlenül bennünket keressenek meg a pótlék befizetésének az igényével – fogalmazott. Levelében jelezte egyúttal, hogy a konszern a "lehető leghamarabb" közölni fogja a tényleges szén-dioxid-kibocsátási értékeket. Erről már folynak az egyeztetések az illetékes hatóságokkal. Alexander Dobrindt német szövetségi közlekedési miniszter a héten kijelentette, hogy a Volkswagen felelőssége és kötelezettsége a hamis szén-dioxid-kibocsátási adatok miatt az ügyfeleit terhelő költségek megtérítése. Közölte, hogy a pénzügyminisztériummal együtt egy olyan törvény előkészítésén dolgoznak, amely garantálná, hogy az adópótlékot ne a járműtulajdonosoknak, hanem a Volkswagen konszernnek kelljen megfizetnie. A Volkswagen hét eleji tájékoztatása szerint a szén-dioxid-kibocsátási értékek megváltoztatása 800 ezer járművet érint, ebből 200 ezret Németországban. A "dízelbotrány" megváltoztatott nitrogén-oxid-értékek miatt robbant ki szeptemberben.
 

Dízelbotrány 2.0 – most Porschék, Audik és Volkswagenek buktak

 

Dízelbotrány 2.0 - most Porschék, Audik és Volkswagenek buktak

Újabb Volkswagen-konszernbe tartozó motorcsaládban találtak csaló szoftvert az amerikai hatóságok. Ezúttal a 3.0 literes dízelekkel van gond.

Az amerikai környezetvédelmi ügynökség (EPA) több Audi, Porsche és Volkswagen típusban talált olyan szoftvert, amelyek meghamisítják a környezetvédelmi mérési eljárást.  Mint az Automotive News írja a csoport presztízsmárkái érintettek leginkább ebben az ügyben. Az ügynökség tegnap bocsátotta ki azt a nyilatkozatot, amelyben leírják, hogy a 2014-es VW Touareg, 2015-ös Porsche Cayenne, a 2016-os Audi A6 Quattro, az A7 Quattro, az A8, az A8L és a Q5 crossovert vizsgálva találtak csaló szoftvert. Mivel viszonylag új gyártmányokról van szó, így a jelenlegi adatok szerint az Egyesült Államokban nagyjából 10 ezer autó lehet érintett.

 

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás