Hirdetés
Forrás: hvg.hu

Bár az Amerikai Egyesült Államokban 2015-ben eladott 7,74 millió új autóból csak kb. 70 ezer volt elektromos hajtásláncú, de az utóbbi aránynövekedése azt mutatja, hogy mindezt már nem seperhetik a szőnyeg alá az autógyárak. Annál is inkább, mivel a júliusi eladási adatok szerint egy év alatt 48 százalékkal nőtt az elektromos autót vásárlók száma.

Az amerikai autóeladási adatokat elemző EV Obsession szerint 2016 júliusában már jóval több mint 10 ezer autót adtak el (egészen pontosan: 13.102 darabot), ami azt is előrevetíti, hogy akár már az idén forgalomba kerülhet az országban 100 ezer új, környezetkímélő, akkumulátoros jármű. A jelenleg 70 500-as szint fölé lépő értékesítési szumma tavaly ugyanis csak 59.400-nál járt ilyentájt.

2015 júliusában egészen pontosan 8826 új elektromos autó talált gazdára – egy évvel később pedig a piac ezt 48,4 százalékkal haladta meg, ami még az amerikai piaci nagyság (és a viszonylag ki e-autó-darabszám) figyelembe vételével is elképesztő növekedés.

 
Az okokat az EV Obsession se nagyon találja, az mindenesetre érdekes, hogy a Tesla mellett megjelent olyan, más amerikai autógyártó is, aki a jelek szerint komolyan veszi, hogy ebből a műfajból profitálna. Mindez az idei és a tavaly júliusi adatokat összevetve a Chevrolet és a Ford előretörését mutatja: a Chevy Spark EV 484 százalékot nőtt, a Chevy Volt 83-at, a Ford Fusion Energi pedig 57 százalékot.

A hvg.hu szerint ellentétes utat járnak be a németek, és így az is kérdéses, hogy a tavalyi évre jellemző inváziós trend visszatérhet-e még. Egyedül a BMW i3 tudta elkerülni a komolyabb hanyatlást: 58 százalékos plusszal továbbra is az eladási listák felsőharmadában tanyáznak.
A legnagyobb esést azonban nem a VW csoport gyártmányai (VW, Porsche, Audi) vagy a Mercedesek szenvedték el, hanem az e-autók pionírjának számító Toyota. Az hagyján, hogy a Honda Accord elektromos verziója képtelen volt betörni a tengerentúlli piacra, de az így is szinte hihetetlen, hogy a Prius a tavalyi eladási adatokból (584) az idén júliusban még 1 (azaz: egy!) százalékot sem tudott megtartani!

Ideje dízel helyett villanyautóval spórolni?

Ideje dízel helyett villanyautóval spórolni?

Négy kerék, azonos márka, méretek és motorerő, de ezzel el is mondtunk minden hasonlóságot a dízel Nissan Pulsarról és a teljesen elektromos Nissan Leafről. Vajon hosszú távon melyiket éri meg jobban üzemeltetni? Az origó tesztelt.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás