Hirdetés

Megváltoztatta a Kúria a Fővárosi Választási Bizottság döntését és hitelesítette ma a római-parti mobilgát megépítésével kapcsolatos népszavazási kérdést – írta az MTI a Kúria internetes oldalára kitett végzése alapján. 138.000 érvényes aláírás kell hozzá egy hónap alatt. A gyűjtés a jövő héten indul.

A helyi népszavazást Béres András, a Párbeszéd elnökségi tagja, III. kerületi önkormányzati képviselő és Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke nyújtotta be, magánszemélyként. A népszavazáson kezdeményezésük szerint a budapestiek vehetnének részt. Az aláírásgyűjtést októberben kezdenék, a népszavazásra az országgyűlési választásokkal egyidőben kerülhetne sor.

Azt akarják elérni, hogy a főváros helyezze hatályon kívül a mobilgát létesítéséről hozott áprilisi határozatát, mert véleményük szerint a gátat eggyel beljebb, a Királyok útja, Nánási út nyomvonalán kellene megépíteni.

A benyújtott kérdés úgy szólt:
Egyetért-e Ön azzal, hogy a Fővárosi Közgyűlés helyezze hatályon kívül a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmi létesítményének nyomvonalával kapcsolatban hozott 229/2017. (IV.5.) számú határozatát?

Tarlós István főpolgármester egyelőre nem kívánta kommentálni a Kúria döntését, mint Szűcs Somlyó Mária, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta, várhatóan holnap tartanak sajtótájékoztatót. Tarlós István korábban azt mondta, hogy nem tud támogatni egy olyan mobilgátat, ami nem védi meg a part mentén élők ingatlanait is. Szeptember 29-én az óbudai képviselő testület úgy döntött, hogy semmilyen mobilgátépítéshez nem ad tulajdonosi hozzájárulást addig, amíg el nem készül a kerítések vonalán építendő védmű megvalósíthatóságának elemzése. Az előterjesztést szintén a Párbeszéd képviselője, Béres András nyújtotta be.(via index)

Nem volt közbeszerzés, szabálytalan lehet a mobil gátat tervező cég megbízása

A vízépítő szakmában a legtöbben értetlenül fogadták a Tér-Team Kft. év eleji megbízását: a cégnek lényegében nincs a római-partival összevethető referenciája hasonló védmű tervezéséről, és sem a törzstőkéje, sem a felelősségbiztosítása nem mérhető a megbízás értékéhez. Most az a gyanú is felmerült, hogy a cég a munkát a közbeszerzési szabályok kijátszásával kaphatta meg – igaz, a főváros vezetése előrelátóan kiszervezte a projektet, így a várható botrány is a csatornázási műveken csattan. 

Budapest árvízvédelemért 1994 óta a Fővárosi Csatornázási Művek (FCsM) felelős, a jogviszonyt a főváros és a csatornázási művek közt 1997-ben létrejött szerződés rögzíti. Ennek ellenére a római-parti védmű koncepciójával kapcsolatban az FCsM-nek nem nagyon osztott lapot a főváros vezetése, sőt, a korábbi tervezői megbízásokat is a főváros adta az egymást váltó tervezőcégeknek. 2012 augusztusában például Szeneczey Balázs, városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes írta alá az Erbo-Plan Mérnökirodával a nettó 63 millió forint értékű szerződést – 2013 februárjára az Erbo-Plan teljesítette is a szerződéses vállalásait, az elkészült terveket azonban elmosta a 2013-as árvíz. Akkor, vagyis négy évvel ezelőtt a főpolgármester még 3 – 3,5 milliárd forintra becsülte a partéli mobilgát költségeit, ma reálisan 40 milliárdnál tartunk.
A mutyigyanús történet
folytatása az Átlátszón >>>

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás