Jelentős járatritkítás készül több HÉV-vonalon is, mert elfogytak a hadra fogható kocsik

2024. október 9.

Hírek

Nincs elég működő szerelvény, amit forgalomba tudna állítani a MÁV–HÉV Zrt., ezért ismét a jól bevált recepthez nyúlnak – írja a Hvg, mely értesülései szerint jelentős járatritkítás várható hamarosan a gödöllői, a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalon is. Mint ismert az állami cég 2016-ban vette át a HÉV-vonalakat a fővárostól, így a helyzet kezelése nem… Tovább »

Határok nélkül -merre tovább megapoliszok?

2022. december 5.

Hírek

Nem tudni, pontosan hányan élnek az immár nyolcmilliárdos emberiségből városokban, mert országonként változó ennek a településformának a meghatározása. A definícióra azért is szükség lenne, mert a megapoliszokra kulcsszerep vár a jövőben.

Belerokkannak az elővárosok az Orbán kormány kaotikus lakáspolitikájába

2022. június 17.

Hírek

Soha nem látott tempóban népesülnek be Budapest és néhány vidéki város agglomerációs övezetei. A kormány addig fűtötte a lakáspiacot, amíg a fejlesztőkön kívül mindenki más rosszul járt.  Víz, csatorna, burkolt út és közvilágítás nélküli lakóparkok. A szomorú helyzetet a HVG járta körül.

Budapest nyakig dugóban

2020. január 25.

Hírek

A magyar főváros romló statisztikáit magyarázhatja, hogy egyre többen költöznek az agglomerációba, akiknek egy jó része különböző okokból nem használja a tömegközlekedést, vagyis autóval jár Budapestre.

Német mintára dupla annyian vonatoznának Magyarországon

2019. november 26.

Hírek

Egy esős reggel, egy iskolaszünet vagy egy péntek délután teljesen kiszámíthatatlanná teszi a menetidőt a közlekedésben. Ahogy egyre nagyobb kihívás reggelente időben eljutni a munkahelyünkre vagy az iskolába, úgy kapnak egyre nagyobb hangsúlyt a médiában a kurrens közösségi közlekedés, smart city, sharing economy, önvezető autó vagy smart grid kifejezések. Kerekasztal Magyarország tömegközlekedésének jövőjéről.

Honnan származik a favela megnevezés?

2016. augusztus 11.

Hírek

Az olimpia kapcsán gyakran szóba kerülnek a riói favelák, ahol kb. 1,4 millió ember él. A brazilok nem tartják ezeket egyértelműen nyomornegyedeknek, slumoknak, hiszen sok középosztálybeli lakosuk is van.

Valóban zöld a zöldövezet? Agglomerációs kérdőjelek

2014. május 15.

Hírek

Az agglomerációba költözők közül sokan rosszul mérik fel az ingázás járulékos költségeinek mértékét, pedig a bejárás anyagi vonzata miatt hosszabb távon akár több millió forinttal is olcsóbb lehet Budapesten maradni.

Újabb beépítési roham lehet a budapesti agglomerációban

2011. május 17.

Hírek

Tovább fokozódhatnak az ország gazdasági problémái és romolhat a környezet állapota, amennyiben a jelenlegi formájában kerül elfogadásra a budapesti agglomerációról szóló törvényjavaslat – állapította meg a Levegő Munkacsoport.