Amikor 50 sávos a dugó

2016. augusztus 6.

Hírek

Íme a Pekingbe vezető autópálya egy átlagos péntek délután, amikor a kicsi kínaiak mind elindulnak hazafelé. Itt “született” a dugó rekord is: a valaha mért leghosszabb 12 napig tartott és közel 100 kilométeren át állt minden és mindenki.

Brüsszelnek nem tetszik a német útdíj

2015. június 19.

Hírek

Kötelezettségszegési eljárást indított tegnap Németország ellen az Európai Bizottság, mert diszkriminatívnak tartja a múlt héten törvénybe iktatott útdíjszabályozást.

650 milliárd értelmetlen autópályákra

2015. május 21.

Hírek

Jórészt politikai szempontok vezetik a kormányzatot az útfejlesztéseknél, a szakmai megfontolások másodlagosak. A sztrádák gazdaságfejlesztő hatása nemzetközileg erősen vitatott. Miközben a megyei jogú városok elérése legalább 600 milliárd forintba kerül, folytatódik a közúthálózat tönkremenetele.

Szokatlan bringaút Dél-Koreában

2015. április 7.

Hírek

Jobbra, balra 3 sávban autók, közepén kerékpárút. A 32 kilométeres autópálya bringaútja napelemekkel fedett. De mi van, ha valakinek gondja akad útközben?

Fizetős német autópályák külföldieknek

2015. március 28.

Hírek

A német törvényhozás alsóháza tegnap elfogadta a külföldieket terhelő autópályadíjról szóló törvényt. A 13 ezer kilométeres Autobahn Európa legnagyobb autópálya-hálózata. 2016-tól használatáért fizetni kell a személyautóval vagy lakóautóval közlekedőknek.

Harctérré válhat Budapest és környéke

2014. december 14.

Hírek

Nehéz logikát találni abban, hogy olyan utakat tesznek fizetőssé, melyek célja, hogy elszívják a forgalom egy részét az (egyébként ingyenesen járható) belvárosi főutak elől, ráadásul mindezt néhány évvel a dugódíj kötelező bevezetése előtt. A portfolio.hu végignézte, hogy az egyes útszakaszok fizetőssé tétele kiket és hogyan érinthet, valamint megpróbált logikát találni a tervezetben – kevés sikerrel.… Tovább »

Fizetős M0-s? Kész ráfizetés!

2014. december 12.

Hírek

Elhibázott az M0-s egyes szakaszai és a fővárosi autópálya-bevezetők díjasításának terve. Ezeknek az utaknak a bevonása az útdíjfizetési rendszerbe jelentősen növelné a forgalmat az alsóbbrendű utakon, jelentősen súlyosbítva a környezet szennyezését – írta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek a Levegő Munkacsoport.

Belefulladunk? Fizetős lesz az M0 is

2014. december 11.

Hírek

Fizetős lesz januártól az M0-ás a Szentendrei úttól az M3-asig, valamint a 4-es főúttól az M5-ösig. Az M1, az M3, az M5, az M6 és az M7 fővárosi bevezető szakaszait is fizetőssé teszi a kormány. Az intézkedéssel a költségvetésben tátongó 40 milliárdos lyukat tömnék be. A stadionokra szánt pénz nem csökken.