Az „olcsó” tömegközlekedés átka

2024. február 9.

Hírek

„A BKK-val összevont vármegye- és országbérlet sem fogja az autósokat vonatra és buszra átülteni” című G7 cikkben leírtaknál a valós helyzet még rosszabb is lehet: a túlzottan alacsony árú, illetve ingyenes tömegközlekedés esetenként még ronthat a környezet, illetve a lakosság egészségi állapotán.

Ezért is problémás, hogy Magyarország akkugyártó óriás gyártelep legyen

2023. január 26.

Hírek

Ha továbbra is ekkora autókat veszünk, akkor szét kell bányászni a Földet, hogy elektromosak lehessenek. Egy Amerikában dolgozó kutatókból összeállt csoport olyan tanulmányt készített, amely arra koncentrál, hogy milyen hatása lehet az elektromos közlekedésnek a világ bányászatára.

Ez jelzi neked, hogy túl sokat költesz fűtésre

2022. december 7.

Hírek

Jönnek a hidegek, így végre van kedvező eredménye a hőszigethatásnak. A következő nyáron majd újra gondot okoz, de addig valamivel magasabb hőmérsékletűek azok a városrészek, ahol ez a hatás érvényesül – ami egyben azt is jelzi neked, hogy ideje a szigetelés állapotát ellenőrizned.

10 tanács autósoknak a kisebb fogyasztásért

2022. december 7.

Hírek

Azt nem tudjuk megmondani, hol lehet üzemanyagot kapni, csak abban segíthetünk, hogy ami maradt az üzemanyagtartályban, az tovább tartson. Nagy csodák persze nincsenek:

Mennyibe kerül valójában egy autó használata?

2022. szeptember 19.

Hírek

Ha az autózást gyaloglásra vagy kerékpározásra cseréli, nemcsak csökkenti a károsanyag-kibocsátást és javítja egészségét, de jelentős összeget is megtakaríthat. A jelek szerint az autóvezetés sokkal többe kerül, mint azt az emberek gondolják. Egy eredetileg 2020-ban a Nature tanulmány szerint a német autósok majdnem 50 %-kal becsülték alul autójuk üzemeltetésének napi költségeit, így a tényleges költség… Tovább »

Nem lett egyértelmű sikersztori sem az olcsó német bérlet, sem a luxemburgi ingyenes tömegközlekedés

2022. július 22.

Hírek

Egyelőre meglehetősen ambivalens tapasztalatok gyűltek össze az ingyenessé vagy nagyon olcsóvá tett országos tömegközlekedéssel Nyugat-Európában. 2020 márciusában Luxemburg, majd idén nyárra Németország döntött a teljes hálózat jegyárainak elengedése, illetve jelentős mérséklése mellett, amit mindkét országban változóan fogad a lakosság és a szakma.

Pártpreferencia és autózási szokásaink

2022. július 11.

Hírek

A budapestiek 9 eurós bérletért sem szállnának ki a kocsiból, a fideszesek a legelutasítóbbak. A Publicus mérése szerint egyébként a fővárosiak kétharmada – pártállástól függetlenül – autózna tovább, ha bevezetnék a német modellt.

Élhetőbb fővárost!

2021. március 3.

Hírek

Mi a közös Európa legélhetőbb városaiban, amelyek közül Bécs és Koppenhága évek óta élen jár? Jól nyomon követhető mindkét város esetében, hogy rengeteget invesztált a gyalogos és különösen a kerékpáros közlekedés fejlesztésébe. Aktív és mikromobilitási terv a gyalogos- és kerékpárosbarát Budapestért.

Idén Brüsszel 30-as város tett

2021. január 2.

Hírek

A belga főváros radikális intézkedésekkel igyekszik mérsékelni az autóforgalmat, és ennek keretében 2021. január elsejétől a főszabály szerint 50 helyett 30 km/óra lesz a legnagyobb megengedett sebesség az autósok számára, kivéve néhány nagyobb főutat.

Budapest egyik legnagyobb baja, hogy az ingázók 2/3-a autós

2020. október 17.

Hírek

Az agglomerációból nap, mint nap Budapestre zúduló autóáradat egyik oka, hogy ma három ingázóból kettő személyautóval jön a fővárosba a BFK tanulmánya szerint. Ennek megoldására 2022-ig negyven elővárosi helyszínen terveznek P+R parkolót autósoknak és kerékpárosoknak.