Hírek
A kormánynak egyre kevésbé fontos Budapest: az ellenzéki önkormányzat után saját árnyék „városvezetését” is partvonalra tolta. Igencsak pazarlónak tűnik fenntartani évi 3,8 milliárdból a csaknem 200 főt foglalkoztató Budapest Fejlesztési Központot.
Hírek
Újabb két évvel kitolták a nagy fővárosi hulladékválogató mű átadását, a hasznát már az állam által kiválasztandó új koncesszor fölözheti le.
Hírek
A MÁV elszállította a hulladékot az illegális szemétlerakás szempontjából országosan is az egyik legfertőzöttebb területének számító helyszínről, a Budapest XIV. kerület (Zugló) Francia útról – közölte a cég.
Hírek
Számos szakmai egyeztetést követően március végén elindult a pesti belvárosi Duna-part felújításához szükséges, kiviteli tervekre vonatkozó közbeszerzés. A RAK-PARK projektnek köszönhetően egy vonzó, sokszínű, pihenésre és színvonalas kikapcsolódásra alkalmas Duna-parttal gazdagodhat a főváros.
Hírek
A Főpolgármesteri Hivatal ez év januárjában állította össze a Budapest Főváros Klímastratégiája és Fenntartható Energia- és Klíma Akcióterve című társadalmi egyeztetési anyagot. A Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete (HuGBC) véleményezte az anyagot, szakmai javaslatokat téve a stratégia megvalósíthatósága érdekében.
Hírek
Karácsony Gergely főpolgármester ma átadta a Csengery-díjakat. A főváros sajtódíját Élő Anita, Nick Thorpe, Vincze Miklós, az Építészfórum szerkesztősége és a Klubrádió szerkesztősége kapta a Fővárosi Közgyűlés döntése alapján.
Hírek
A Sorsok Háza mellett képzeli el a főváros a Természettudományi Múzeum új épületét. A kormány viszont ragaszkodik a Debrecenbe költözéshez – bármilyen tárgyi és szellemi pusztítás árán is.
Hírek
2020 decemberében a Népszavában indult, majd a Telexen és a 444-en folytatódott a “nagy hídvita”. Ezt egészíti ki a Karátson Gábor kör által február 26-án szervezett szóbeli vita a dél-budapesti hidakról. A vitát Pákozdi Imre mérnök moderálta, aki a Karátson Gábor kör, a Budapest Kör és a Levegő Munkacsoport tagja.
Hírek
Mi a közös Európa legélhetőbb városaiban, amelyek közül Bécs és Koppenhága évek óta élen jár? Jól nyomon követhető mindkét város esetében, hogy rengeteget invesztált a gyalogos és különösen a kerékpáros közlekedés fejlesztésébe. Aktív és mikromobilitási terv a gyalogos- és kerékpárosbarát Budapestért.
Hírek
Még nem kapott túl nagy hírverést, de elkészült Budapest klímastratégiájának (hivatalosan Fenntartható Energia- és Klíma Akcióterv, nemzetközileg elfogadott rövidítéssel: SECAP) egyeztetési változata, amihez február 19-ig bárki javaslatot tehet. A Klímastratégia legfőbb célja annak bemutatása, hogy miképpen csökkentheti Budapest 2030-ra 40 százalékkal a területén képződő szén-dioxid kibocsátását. E célnak megfelelően a klímastratégia bemutatja a 2015-ös év… Tovább »