Álláspontok között nincs átkelés – összefoglaló a hídvitáról

2021. március 6.

Hírek

2020 decemberében a Népszavában indult, majd a Telexen és a 444-en folytatódott a “nagy hídvita”. Ezt egészíti ki a Karátson Gábor kör által február 26-án szervezett szóbeli vita a dél-budapesti hidakról. A vitát Pákozdi Imre mérnök moderálta, aki a Karátson Gábor kör, a Budapest Kör és a Levegő Munkacsoport tagja.

Hídvita: 5 tévhit a budapesti hídépítésről

2021. január 31.

Hírek

Nem csökken egy új híddal az utazási idő, nem csökken a forgalom, nem nagyon mennének az emberek Csepelről Budaörsre, nincs időnk a forgalomcsökkentés halogatására, lehet csillapítani forgalmat híd nélkül is, írja Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Telex Hídvita-sorozatának 6. részében, elsősorban Budapest korábbi főépítészének véleményére reagálva.

A Galvani híd lesz a Fürjes-Vitézy duó 4-es metrója

2020. szeptember 22.

Hírek

A Galvani híd koncepciója alapjaiban hibás: rossz helyen van és az autóforgalmat nem csökkenti, hanem csak áthelyezi a belvárosból a külvárosba. Sőt, az autós közlekedés feltételeinek javításával új forgalmat is generál. Az LMP – Magyarország Zöld Pártja szerint a projektre szánt 100 milliárdos nagyságrendű forrást a tömegközlekedés, kerékpározás fejlesztésére és a helyi igényeket kiszolgáló, mérsékelt… Tovább »

Újabb orbáni zöldítés: 23 hektár Natura 2000-es fát irtanak ki a paksi Duna-híd miatt

2020. március 12.

Hírek

Még idén ősszel elkezdik a Kalocsát és Paksot összekötő új Duna-híd építését, amit leginkább a paksi atomerőmű bővítése indokol. Heteken belül kiderülhet, ki kapja meg a megbízást a 1133 méter hosszú, 12 támaszon álló, 2×1 sávos híd kivitelezésére, amit kiemelt állami beruházássá nyilvánítottak, így a kivitelező kiválasztása után 40 hónappal már állhat is. Az 50… Tovább »

A Galvani híd sem tehermentesítene

2020. január 25.

Hírek

„Az új híd akár 35-50 ezer autóval is csökkenthetné a belvárosi hidak, és napi 6 ezer autóval a belső Üllői út forgalmát” – ezzel az érvvel igyekszik indokolni a kormány a Galvani-híd megépítésének tervét. Az eddigi tapasztalatok viszont ezt egyáltalán nem támasztják alá.

Új Duna híd épül a semmibe

2017. december 18.

Hírek

Új Duna lesz a neve a Galvani utca–Illatos út-vonalában megépülő hídnak, melyet a bebukott 2024-es olimpiai játékokra tervezett fejlesztések keretében építenek meg.

Színésznő is tagja az új budapesti híd tervpályázatának

2017. június 30.

Hírek

Ha megépítenék a korábban Galvani-hídként emlegetett átkelőt, a számítások szerint napi 42.000 járművel csökkenne a belvárosi hidak terhelése. Egyelőre nem tudni, mikorra lehet mindebből valóság. A tervzsűri összetétel külön figyelmet érdemel.

Újabb paksi nonszensz – ezúttal egy Duna-híd

2015. május 15.

Hírek

Új Duna-híd épül Kalocsa magasságában az új atomerőművi kapacitás megvalósításával párhuzamosan – jelentette be Lázár János. Míg a forgalmi igények által évtizedek óta indokolt hidak nem vagy késve épültek meg, most a néhány évig tartó egyszeri építkezés kedvéért pillanatokon belül felépül egy? Bán Tamás lesz a Paks2 projektcég vezetője.