Rengeteg üzemanyagot takaríthatnánk meg sebességkorlátozással

2022. április 18.

Hírek

Március elején több ország – köztük az USA, Kanada és Ausztrália – is jelezte, hogy betiltja az orosz kőolaj importját, Nagy-Britannia pedig fokozatosan tervezi a leállást az év végéig. Ezzel szemben az orosz kőolaj legnagyobb importőre, az Európai Unió egyelőre adós maradt egy ilyen döntéssel, pedig az orosz olajexport leállása nagy eséllyel   megállíthatná Ukrajna orosz… Tovább »

Tudjuk, miként juthat hozzá a kormány az uniós pénzekhez

2022. február 20.

Hírek

Meg tudná hozni azokat az intézkedéseket a magyar kormány, amelyek révén elhárulhatnak az akadályok az uniós támogatások további folyósítása elől. Ehhez a Levegő Munkacsoport részletes javaslatokat dolgozott ki, amelyekről az Európai Bizottság is elismerően nyilatkozott.

Ne égess! A jó levegő közös értékünk

2022. február 11.

Hírek

Közös kampányt indított a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közművek, a Levegő Munkacsoport és a Humusz Szövetség. A háztartási hulladék égetése szigorúan tilos Magyarországon, ennek ellenére általánosan elterjedt jelenség, hogy műanyag palackok, csomagolóanyagok, PVC-padló darabjai, bútorlap vagy éppen textil és vegyes összetételű hulladék kerül a tűzre.

Megengedhetetlen a földgáz és az atomenergia zöldre festése

2022. január 23.

Hírek

Ne támogassa a magyar kormány a földgáz és az atomenergia fenntarthatóvá nyilvánítását! Ezt kéri Palkovics László innovációs és technológia miniszternek írt levelében a Levegő Munkacsoport. Mind a földgáz, mind az atomenergia támogatása ugyanis hosszú évtizedekre veszélyes és gazdaságtalan, az éghajlatváltozást fokozó energiatermelést betonozna be és elvonná a forrásokat az energiahatékonysági és megújuló energiás beruházásoktól.

Az autósok fele dugódíjat szeretne dugó helyett Budapesten, ötödük letenné az autót, ha fizetni kellene

2021. december 2.

Hírek

A Budapesten rendszeresen autózók 44 %-a inkább fizetne napi 500 forint útdíjat, minthogy dugóban kelljen közlekednie. A megkérdezettek további 20 %-a nem járna autóval a fővárosban, ha ennyit kellene fizetni, 35 %-uk pedig akkor sem szeretne fizetni, ha egyébként maradnának a dugók. Erre jutott a Levegő Munkacsoport megrendelésére készült közvélemény-kutatás. Érezhetően javítaná a környezet állapotát,… Tovább »

Ki dönti el az utolsó 100 millió benzines és dízel autó sorsát az EU-ban?

2021. november 2.

Hírek

Idő kérdése, hogy mikor vágja zsebre a slusszkulcsát az utolsó Európában eladott új, belső égésű motorral hajtott gépjármű boldog tulajdonosa. Sajnos ez idő alatt még jóval több mint százmillió ilyen autót adnak el Európában. Minél jobban sikerül visszafogni a szennyezést, annál kevesebben kapnak tőle valamilyen halálos kórt.

A Levegő Munkacsoport szerint ránk fér a 30 kilométeres sebességkorlátozás

2021. október 12.

Hírek

Régóta zajlik a vita a 30 km/órás sebességkorlátozásról lakott területeken. Most az Európai Parlament állt ki mellette: a közlekedésbiztonság javítása érdekében egyebek mellett 30 km/órás korlátozás bevezetését javasolja. A Levegő Munkacsoport álláspontja szerint a korlátozás bevezetése számos egyéb előnnyel is járna.

Napi 500 forintos matricával lehetne kezdeni a budapesti dugódíjat

2021. szeptember 24.

Hírek

Rövid idő alatt be lehetne vezetni egy napi 500 forintos úthasználati díjat a Budapest határát befelé átlépő gépjárművekre. A Levegő Munkacsoport azt valószínűsíti, hogy egy ilyen díj hatására egy időre megszűnne a forgalmi dugók jelentős része, javulna a levegő minősége és kissé fellélegezhetne a város.