Fenntarthatóbbá tudja-e tenni az utazást a levegőbe bocsátott CO2 kiegyenlítésének módszere?

2020. augusztus 5.

Hírek

Ha a 2020-as utazási terveidet keresztülhúzta a koronavírus, akkor a karbonsemlegesítés valószínűleg most a legkisebb gondod. A Nemzetközi Légiutas-szállító Szövetség (IATA) szerint a repülővel utazóknak csupán elenyésző 1%-a vett részt az önkéntes karbonsemlegesítésben, ami azt mutatja, hogy nemigen jutott eszünkbe az utazásunk által generált levegőszennyezés ellentételeként karbonkrediteket vásárolni a légitársaságtól, vagy egy erre szakosodott szervezettől.

Ausztriában 40 eurónál kezdődnek a repülőjegyek

2020. június 13.

Hírek

Gyökeresen átírja a légiközlekedés szabályozását az osztrák kormány: megtiltják az önköltséget nem fedező jegyek árusítását, a rövid utakat megadóztatják, és megszüntetik az olcsó jegyeket. Minden olyan repülőjáratot meg kell szüntetni az országban, ami kiváltható egy legfeljebb 3 órás vonatúttal-ami minket is érint.

Globális felmelegedés: miért nincs valódi megoldás?

2020. május 13.

Hírek

Azt gondolom, hogy a most akut Covid-19-járvány egy csekély és lényegesen könnyebben megoldható probléma az emberiség számára, mint a globális felmelegedés kérdése, ami egy sokkal több emberáldozattal járó és jóval nehezebben megoldható feladat. Ez a járvány ugyanis – ha máshogy nem, akkor az emberi kapcsolatok ideiglenes korlátozásával – kordában tartható, míg a globális felmelegedés megoldására… Tovább »

Főleg a gazdagok a felelősek a klímaváltozásért

2020. március 17.

Hírek

A leggazdagabb egytized 187-szer több üzemanyagot fogyaszt, mint a legszegényebb egytized A gazdagok a felelősek elsősorban a globális éghajlati krízisért – állapították meg a Leedsi Egyetem kutatói, akik 86 országra terjesztették ki vizsgálatukat.

Miért engedik ki a repcsik a levegőbe a kerozint?

2020. február 25.

Hírek

Noha egy 1999-es felmérés alapján az összes elhasznált kerozinnak mindössze 0,01 százalékát engedik ki a légkörbe, ez még mindig több millió liternyi üzemanyagot jelent. Ez nagyrészt elpárolog, de így is a légkörben marad, egyes kutatások szerint pedig a szmog egyik alkotóelemévé is válhat.

Mennyi áramot fogyasztott a Decpacito?

2020. február 23.

Hírek

A digitális életformánk ökológiai lábnyomáról szóló híradások jelentős része komor képet vetít elénk, különösen a jövőre vonatkozó várakozások terén. Ennek az ökológiai lábnyomnak a meghatározása nem ördöngösség, de ismerni kell hozzá a technológiát, annak fejlesztését és használatát. – Az Ericsson IndustryLab legújabb anyaga az információ- és kommunikációtechnológiai ipar (IKT) ökológiai lábnyomának összetevőit vizsgálta és mindazt, amit… Tovább »

9 milliárdnál is többen utaznak majd repülővel 2040-ben

2019. december 27.

Hírek

Évente csaknem 4 százalékkal növekedik és meghaladja az évi 9 milliárdot a légiutasok száma a következő húsz évben a német légiközlekedési és űrhajózási kutatóintézet (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt – DLR) előrejelzése szerint.

Akár 1000 euróba is kerülhet egy légitársaságnak, ha Budapest felett repül éjszaka

2019. október 2.

Hírek

Mától akár 1000 eurót is fizetniük kell a légitársaságoknak a Budapest feletti éjszakai repülésért. Így akarják ösztönözni a légi cégeket, hogy éjfél és hajnali 5 óra között ne közlekedtessék gépeiket, közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium. Annál nagyobb az összeg, minél hangosabb a gép.

Több adót fizet a gyalogos vagy a kerékpáros is, mint aki repülőre száll

2019. augusztus 20.

Hírek

Milliárdokat nyerhetne a költségvetés szinte észrevehetetlen adóval, de még csak felelőse sem akad a területnek a kormányon belül. Nem csak nálunk, a világ nagy részén komoly gond van a legdurvábban környezetszennyező repülés adóztatásával. Amíg a világ a legtöbb szén-dioxid kibocsátó iparágban csökkenteni próbálja a szennyezést, a repülésben teljesen biztos, hogy gyorsan nőni fog a károsanyag… Tovább »