Hírek
A paksi bővítés új Roszatom-felelőse elismerte, hogy a Duna nem lesz elég. Nem árulta el, mi lesz a megoldás, és mennyibe kerül. Az Oroszországban gyártott alkatrészeket a Fekete-tengeren és a Dunán fogják behajózni. Az oroszoknak „időbe telt”, mire elsajátították az európai engedélyezési eljárási rendet.
Hírek
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerint a „nemzetközi liberális sajtóban folyamatosan adagolják az álhíreket” az orosz céggel való kapcsolatról. Az Orbán rezsim nem akar szabadulni Putyin fogságából.
Hírek
Felsmann Balázs: “Nem szeretném, ha valami orosz kazánkovács gyártaná Paks II. turbináit” A Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont főmunkatársa szerint biztos, hogy a nyugati beszállítók nélkül a Paks II.-projektnek befellegzett, és Európa felgyorsítja függetlenedését az orosz gáztól.
Hírek
Az elmúlt években nagyot nőtt a szélenergia-ipar, közben pedig számos cég jelentette be új, egyre hatalmasabb turbinák fejlesztésére irányuló terveit, melyeket elsősorban tengeri (offshore) telepítésre szánnak. A növekedésre minden szempontból szükség is van, mivel a klímaváltozás megfékezéséhez a 2020-as rekordévhez képest is két-háromszorosára kellene fokozni a telepítések ütemét.
Hírek
Az Orbán-kabinet százmilliárdos megrendelésekkel igazolta Párizsban: sokat hajlandó fizetni azért, hogy az EU rábólintott a paksi atomerőmű bővítésére. Orosz, francia, német kiszolgáltatottság.
Hírek
Politikai ellentétek elsimítására, „feszültségoldásra” használja a kormány a erőműbővítés részberuházásait. Rossz hír az adófizetőknek: a módszer működik.
Hírek
A vezető nélküli villamos jelenleg már képes az alapvető üzemi feladatok ellátására valós forgalmi körülmények között.
Hírek
4 hónappal elhalasztják az új, harmadik generációs európai nyomottvizes reaktor (EPR) üzembe helyezését a finnországi Olkiluoto atomerőműben – jelentette be az erőművet üzemeltető finn vállalat (TVO). Ez az orosz “csúcstechnológia” jöhet Paksra.
Hírek
130 évvel ezelőtt, 1887. november 28-án Európában elsőként indult el villamosjárat Budapesten a Nyugati pályaudvar és az Oktogon között. 1896-ban pedig elindult a kontinentális Európa első földalatti vasútja.
Hírek
2017-től kezdődően a Siemens munkatársai ingyen tölthetik fel elektromos járműveiket a vállalat 100 németországi telephelyén. Ez a német zöld cafetéria. Vajon az Erzsébet utalvány helyett valaha lesz ilyen nálunk – tehetjük fel a költői kérdést.