Hírek
Jól hangzik, hogy fenntarthatósági célokat követő cégekhez viszik az alapok a kisbefektetők pénzét, csakhogy valójában autógyárak, olajcégek vagy épp fast fashion ruhagyárak kapják a befektetések nem elhanyagolható részét. 6500 milliárd forintot fektettek be a fenntarthatóságinak nevezett alapok a legnagyobb szennyező cégekbe.
Hírek
Az Európában eladott elektromos autók mindössze 17%-a tartozik az olcsóbb árkategóriába, miközben a belsőégésű motoroknál ez az arány 37%. A T&E tanulmányából az derül ki, hogy az autógyártók lassítják az elektromos átmenetet azzal, hogy drága, nagy hatótávolságú és feleslegesen nagy méretű autókat gyártanak.
Hírek
A lakosság nagy többsége támogatja, hogy magasabb parkolási díjat fizessenek a nagyméretű személygépkocsik után – Párizsban. A friss közvéleménykutatási eredmény megerősíti a Levegő Munkacsoport évek óta hangoztatott követelését, hogy ilyen szabályozást vezessenek be Budapesten is.
Hírek
Komoly lépést tett a francia főváros vezetése a modern nagyvárosok pestise, a feleslegesen nagy SUV-ok és rózsadombi terepjárók terjedése ellen: február elején helyi népszavazáson dönthetnek a párizsiak arról, hogy drasztikusan megemeljék-e az értelmetlenül nagy autók parkolási díját.
Hírek
Meghökkentő adatot közölt a minap a Vezess autós szaklap, az újság szakértői segítséggel kiszámolta, hogy 2023 első felében a Magyarországon eladott új autók átlagos fajlagos károsanyag-kibocsátása lényegében ugyanakkora volt, mint 2012-ben.
Hírek
Minden harmadik eladott új autó elektromos lesz 2030-ra az Egyesült Államokban. Ezzel párhuzamosan az olaj iránti kereslet mintegy 5 %-kal csökken 2030-ra.
Hírek
A Tire Extinguishers nevű csoport nem először hallatott magáról, de most az eddig legnagyobb akciójukat hajtották végre. Szerintük nincs értelme ilyen nagy és környezetszennyező autókkal közlekedni a városokban.
Hírek
Egy környezetvédelmi aktivista csoport szerint a „klímakatasztrófa” egyik okozói a feleslegesen nagy szabadidő-autók, amely miatt kilenc országban engedtek le autógumikat, köztük az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Kanadában.
Hírek
A 4110 kilós elektromos autóról biztosan nem a fenntarthatóság jut először eszünkbe, pedig jelenleg zöld rendszámos lenne nálunk.
Hírek
Egy pick-up tömege ma 573 kilogrammal több, mint 1990-ben. A SUV-ok ugyanezen idő alatt átlagosan 136, a nem városi terepjáró „sima” autók pedig 173 kilóval lettek nehezebbek. Mintha minden autóba betettek volna egy zongorát, és mellé ültették volna a zongoristát is.