Hírek
Vasutasok mesélik, hogy baj van a nemrég felújított Esztergom – Piliscsaba vonallal. Állítólag Leányvár és Dorog között megsüllyedt a sín, csak politikai okokból titkolják. Milyen ok lehet az, ami fontosabb annál, hogy az újonnan átadott vasúti szakasz hónapokon belül elkezdett tönkremenni? Csak nem Dr. Völner Pál félti a szavazatit?
Hírek
Környezetbarát energiaforrások kombinálásával működő nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik az egyik legnagyobb kínai vonatgyártó cég. A hibrid vonatoknak elektromos áramszedőjük, akkumulátoruk és dízelmotoruk is lesz, ezek kombinációjával generálnak majd energiát a működéshez.
Hírek
A napokban sor került egy jellegzetesen kelet-európai beruházás átadásra: Völner Pál államtitkár suttyomban felavatta a frissen felújított Esztergom-Piliscsaba vasútvonalat. A dolognak van azonban két apró szépséghibája: Esztergom-Piliscsaba vasútvonal nincs, ellenben van (illetve kellene, hogy legyen) Esztergom-Budapest vasútvonal, és mostanra az eredeti tervek szerint már majdhogynem annak a felújításával is végezni kellett volna.
Hírek
2010-ben, a parlamenti választásokat megelőző kampány időszakában korábban soha nem látott politikai vasútvédő mozgalom indult Magyarországon. Egy környezetvédő számára igazán bizsergető, abszurd, szimpatikus, de szürreális és persze felettébb gyanús volt ez az egész időszak, hiszen vasúti szárnyvonalakon vélhetően soha nem közlekedő, jómódú jobboldali politikusok vették harcos védelmükbe azokat a leromlott vasúti szárnyvonalakat, amelyekről sokan úgy… Tovább »
Hírek
Engedjétek meg szeretett piliscsabai természetszerető és védő barátaim, hogy elbúcsúzzam tőletek, akik mindvégig mellettem álltatok. Egy élete delejében lévő hársfa vallomása.
Hírek
Egy hársfa matuzsálem megmentéséért demonstráltak a civilek Piliscsabán – hiába. Az ígéretek ellenére tegnap kivágták. Hatalmas zuhanással és robajjal ért véget egy 150 éves élet.
Hírek
A világ legnagyobb vasúti alépítmény-javító berendezésével megkezdődött a Szajol és Püspökladány közötti vonalszakasz felújítása – jelentette be Dudás István, a projekt vezetője a munkálatok jelenlegi helyszínén, Törökszentmiklós-Bartapusztán.
Hírek
Évente 20 milliárdot tesz ki a vasúti villamos vontatás áramköltsége. A 120-as, a 100-as, a 70-es vonalakat érintő budapesti elővárosi forgalomban 25-40 százalékos energia- visszatáplálást lehetne elérni korszerű villanymotorvonatokkal, így a járműflotta részleges megújításával is milliárdokat spórolhatnánk évente.