Hirdetés

Bruttó 380 millió forintba került a Magyar Villamos Művek legutóbbi kampánya – tudta meg az Átlátszó, miután kikérték a költségvetést az MVM-től. Az atomerőműkampány harmada Habony Árpád zsebébe ment.

Az Átlátszó.hu kikérte az MVM Zrt. paksi atomerőművet népszerűsítő reklám- és sajtókampányának adatait, médiatermékekre lebontva, és meg is kapta.  A táblázat rendkívül érdekes, kiderül belőle, hogy az állami tulajdonú MVM összesen 379,8 millió forintot költött a kampányra, ezen belül – ha a plakátkampányt és a közmédiát kivonjuk – a sajtóra 213,7 millió forint jutott. Ennek több, mint a felét,

127 721 551 forintot költöttek el a Habony Árpád cégéhez tartozó médiatermékeknél.

A táblán a felső három médiatermék képezi a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó Modern Media Group tulajdonát. A részletes táblázatot itt találja, érdemes megnézni, tényleg nagyon érdekes!

A Lokál például egyetlen kétoldalas mellékletért kevés híján 20 millió forintot kapott az adófizetők pénzéből, egy másik, négyoldalas mellékletért szintén közel húszmilliót. Erről van szó:

A Habony-termékekhez képest aprópénzt kapott a többi kormányközelinek tartott sajtótermék (Magyar Idők, a pestisracok.hu vagy a ripost.hu) is, ahogy a vezető, sok ember által olvasott hírportáloknál is lényegesen kevesebb pénzt költött el az MVM. Közterületi plakátokra, hirdetésekre 93 millió forintot költöttek a kampány kiötlői. A Simicska-birodalomhoz tartozó médiánál (Magyar Nemzet, HírTv, Class Fm, Lánchíd rádió) és a Fideszhez egyáltalán nem kötődő cégeknél (HVG, RTL Klub, 24.hu) egy fillért sem költöttek -írta a 444.hu

A táblázatból látható, hogy a közmédia csatornái pr-cikkekért és 120, illetve 180 másodperces riportokért összesen bruttó 73 millió forintot kaptak.  Közterületi felületekre az Odex optimalizálásában összesen 93 millió forint jutott. Ezekből részesült az Alfa Plakát, a Csepeli Plakát, a Digiprint, a Golden Board, a Hungaroplakát, a JCDecaux, a Pannon Plakát, a Pont Reklám és a Táblatár.

Egy citylight-plakát

 

Printes megjelenésekre összesen bruttó 93,8 milló forint jutott. Itt szépen kitömték a Lokál című hetilapot, amely többek között egy egyedi 2 oldalas mellékletért bruttó 19,7 millió forintot kapott, ugyanennyit egy 4 oldalas mellékletért, míg egy féloldalas pr-cikkért 3,4 millió forintot, egy féloldalas hirdetésért 6,8 millió forintot kaptak (ez a bruttó ügyfélköltség, de ha a nettó költséget nézzük, akkor is nagyon sok).

A Magyar Időknél összesen kb. 3,2 millió forint értékben hirdettek. A Blikk egy féloldalas fekvő hirdetésért 5,5 millió forintot kapott. Ezen kívül csak megyei napilapok kaptak a nyomtatott lapokra fordított büdzséből.

A legnagyobb büdzséje az online megjelenéseknek volt, összesen 120 millió forint. Itt az egyik legmeglepőbb az, hogy a nem különösebben nagy olvasottsággal bíró 888.hu egy Paks rovatért, az ehhez kapcsolódó kapuszponzorációértés egy 640×360 méretű roadblock hirdetésért összesen bruttó 34,4 millió forintot talicskázott ki a költségvetésből.

A másik, ami esetleg elérheti az emberek ingerküszöbét az a Lokál.hu kistafírozása, ők egy önálló rovatért (brandelt kapuval és ehhez kapcsolódó kapuszponzorációval), egy Paks ’40 rovatért és egy bannerhirdetésért összesen bruttó 30 millió forintot kaptak.

A Pestisrácok.hu nevű, szintén jobboldali médiatermék majdnem bruttó 3 millió forinttal, míg a Ripost.hu bruttó 7,5 millió forinttal gazdagodott főként bannerekért cserébe.

Szintén kaptak ebből a pénzből a vidéki lapok online változatai is, emellett az Origo.hu kapuszponzorációért és egy bannerért bruttó 12,6 millió forintot, az Index összesen bruttó 6,3 millió forintot, a Blikk.hu pedig 10 millió forintot számolt fel. 
forrás: Kreatív Online, Átlátszó.hu/Kreatív.hu

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás