A kormányhivatal 13 év után kezdte kifogásolni a díjról szóló rendeletet, a Kúria pedig most igazat adott neki. A tilalom a jövő évtől érvényes.
A Fővárosi Kormányhivatal idén januárban vette észre, hogy a 2009-ben bevezetett és 2011-ben, Tarlós István főpolgármestersége idején módosított fővárosi rendelet törvénybe ütközik, mert bár a Fővárosi Önkormányzat jogszerűen korlátozhatja vagy tilthatja a behajtást, útdíjat nem szedhet a behajtási engedélyekért.
A Fővárosi Közgyűlés ennek ellenére úgy döntött, nem törli el a teherforgalmi behajtási díjat. Karácsony Gergely főpolgármester levelet írt a kormánynak, kérve, hogy legyen Budapestnek törvényi joga behajtási díjat szedni. A Facebookon azt írta:„Budapest nem lesz újra kamionsztráda!”
Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes egy háttérbeszélgetésen elmondta: A fővárosi rendelet megsemmisítése azt jelentené, hogy miközben a fővárosi forgalom enyhítésére épített M0 körgyűrű minden szakasza fizetős, a Budapesten való áthajtás ingyenes lenne.
A Kúria Hajnal Péter vezette önkormányzati tanácsa azonban a kormányhivatalnak adott igazat: az önkormányzatnak nincs törvényi felhatalmazása a behajtási hozzájárulás ellenében költségtérítés vagy regisztrációs díj megállapítására. Ezért a Kúria, amely más települések esetében már korábban kimondta ugyanezt, csütörtök este közzétett határozatával a fővárosi rendelet érintett pontjait 2024. december 31-ével megsemmisítette. Ez ellen jogorvoslatnak helye nincs.