Hirdetés

A német parlament által ősszel jóváhagyott új pénzügyi szabályozás megteszi az első lépéseket a közlekedés és ingázás adórendszerének fenntarthatóbb kialakítása felé. Mostanáig, a munkavállalóknak biztosított magánhasználatú vállalati autók és kerékpárok egy adókalapba tartoztak. Az új szabályozás szerint az eddigi adóértékek vonatkoznak a hagyományos üzemanyagú gépjárművekre, 50%-os adókedvezmény az elektromos autókra és teljes adómentesség a biciklikre.

Ezzel a lépéssel Németország követi szomszédait, Ausztriát és Belgiumot, ahol a munkáltatók adómentesen kínálják a céges kerékpárokat. Belgiumban a vállalatok még hasznot is hajtanak a kerékpárokhoz és kerékpáros infrastruktúrához kapcsolódó kiadások révén az adócsökkentésből. A  kerékpárosklub szerint másik pozitív változás az, hogy az új német szabályozás tömegközlekedési bérletekre is vonatkozik, amelyeket szintén adómentesen kínál a munkáltató. Bár a fenntartható közlekedési módok adói csökkennek, ez a szabály nem érinti a magánhasználatra adott cégautók adótámogatását, ami 23 milliárd euró kiesést jelent évente a német költségvetésből – írja egy, az Európai Bizottságnak szóló jelentés.

Van néhány más figyelmeztetés is. Stephanie Krone, az ECF német tagszövetségének, az ADFC-nek szóvivője úgy nyilatkozott:
"Természetesen fontos jel adópolitikai szempontból, hogy a tömegközlekedés és a kerékpározás vonzóbbá váljon az autózás alternatívájaként. Sajnos a jövedelemadó egyéb változásai miatt még nem tisztázott, hogy az új törvény valóban pénzügyi előnyhöz juttatja-e a céges kerékpárokat biztosító vállalatokat. A kerékpárok biztosítása mindenesetre a munkáltatónak kifizetődő; a kerékpárral ingázó munkavállaló átlagosan kettővel kevesebb betegnapot vesz ki évente, fittebbek és motiváltabbak."

 Összességében az új törvény kiváló első lépés a mobilitás fenntarthatóbb adóztatása felé, de ambiciózusabb reformokat kell követni. Az emberek biciklire ültetése érdekében még fontosabb tényező a jobb és biztonságosabb kerékpáros infrastruktúrába való befektetés. Sajnos a 2019-es közlekedésre szánt költségvetés, amelyet szintén ősszel fogadtak el, ismét jóval elmarad a 200 millió eurós éves beruházási céloktól, amelyeket 2017-ben a dízelbotrány után fogalmaztak meg.

További információ érhető el a kerékpáros és egyéb közlekedési módok pénzügyi ösztönzőiről a különböző európai országokban online összehasonlításunkban és jelentésünkben. – írta a Kerékpárosklub.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás