Hirdetés
BKK sajtóközlemény

Elkezdte a Budapesti Közlekedési Központ a Mol Bubi közösségi kerékpárkölcsönző rendszer hálózatának bővítését: tavasszal összesen 22 új dokkoló állomást helyeznek el Budapesten.

Idén nyáron 21+1 új gyűjtőállomással, 616 dokkolóhellyel és 50 kerékpárral bővül a közbringarendszer Budapesten. Tarlós István főpolgármester korábbi ígérete szerint a tavaly befolyt csaknem 180 millió forint kötbért a BKK a közbringarendszer fejlesztésére fordítja, és bővíti a szolgáltatással lefedett területet. A tervezett gyűjtőállomások helyszíneit a BKK a kerületi önkormányzatokkal történő egyeztetéseket követően, valamint a MOL Bubi Facebook-oldalán a felhasználók javaslatait, észrevételeit figyelembe véve jelölte ki. A szükséges engedélyek birtokában a vállalkozó elkezdte azok telepítését. Egy gyűjtőállomás magántőke bevonásával, a Futureal Csoport támogatásával épül a Corvin sétányon. Mind a 22 új gyűjtőállomásra olyan terminált telepít a BKK, amelyen keresztül az alkalmi felhasználók is tudnak regisztrálni és jegyet vásárolni. Névadó szponzorként a MOL évi 122 millió forinttal támogatja a rendszer működését.

Csúszik a BuBi Csúszik a BuBi
A képre kattintva galéria nyílik.

A MOL Bubi rendszer tíz kerületben lévő 76 gyűjtőállomását és az 1100 zöld biciklit további 22 gyűjtőállomás és 50 kerékpár követi az I., II., VI., VIII., IX., XI., XII. és a XIII. kerületben. Áprilisban és májusban eddig a II. kerületben a Millenárisnál és a Fény utcai piacnál, a VI. kerületben a Podmaniczky utcában, a VIII. kerületben a Horváth Mihály téren és a II. János Pál pápa téren, a XI. kerületben a Kosztolányi Dezső téren, az Újbuda-központnál, a Bertalan Lajos utca és a Stoczek József utca sarkán, a Villányi út–Karolina út kereszteződésben, míg a XII. kerületben a BAH-csomópontnál kerültek ki az új gyűjtőállomások. Ezen felül MOL Bubi gyűjtőállomást épít a kivitelező az Alkotás utca és a Márvány utca sarkán, valamint a Kertészeti Egyetemnél, a Horváth-kertben (a Krisztina körút és az Alagút utca kereszteződénél), a Császár-Komjádi uszodánál, a Margit körútnál a Tölgyfa utcában, a Mechwart ligetnél a Szász Károly utcában, továbbá a Váci úton a Bulcsú utcai, valamint a Váci úton a Dráva utcai kereszteződésnél. A további három gyűjtőállomás helyszínét az érintett kerületi önkormányzatokkal egyeztetve a hetekben véglegesítik, ezt követően ezeken a helyszíneken is indulhat a kivitelezés. Az összes új gyűjtőállomást és bringákat várhatóan nyár elején vehetik igénybe a közbringarendszer használói. Jelenleg az új gyűjtőállomások még nem üzemelnek – ezt a helyszínen kihelyezett tájékoztató is jelzi –, így ezeken a helyszíneken kerékpárt bérelni és visszaadni a beüzemelésük előtt nem lehet. A gyűjtőállomások telepítési munkáiról és az állomások üzembe helyezéséről folyamatosan beszámolunk a MOL Bubi Facebook-oldalán.

A MOL Bubi közbringarendszer fő szponzora a MOL, ennek köszönhetik többek között a bringák az almazöld színt is és a teljes arculatot is ez a szín határozza meg. Az évi 122 millió forintos szponzoráció az üzemeltetési költségek közel felére elegendő. A zöld bringák egy csapásra Budapest legzöldebb közösségi közlekedési eszközévé váltak és hamar megszerették őket az ügyfelek. A MOL Bubi közbringarendszer tavaly szeptemberi átadása óta közel 400.000 bérlést regisztráltak: csúcsidőszakban, illetve ha jó az idő, rendre napi 4000 feletti a bérlések száma. A 2015-ben március végéig 1 918 db jegyet értékesítettek, ugyanezen időszakban 1 223-an váltottak bérletet. A belváros kitűnő lefedettsége miatt a legnépszerűbb gyűjtőállomások továbbra is a szórakozó negyedek/bulihelyek közelében lévők: a Kálvin téri, az Erzsébet téri, a Városháza parki, valamint a Fővám téri bérlések száma meghaladta a kétezret az adott időszakban.

Mi a MOL Bubi?

A MOL Bubi közbringarendszer elindításával új fejezetet nyitottunk a budapesti közösségi közlekedésben. Célunk, hogy a kerékpáros közlekedés feltételeinek javításával egyre többen válasszák rövid városi utazásaikhoz alternatívaként a biciklit. A rendszer egyesíti az egyéni közlekedés szabadságát a kötöttpályás közlekedés megbízhatóságával.

A MOL Bubi egy közösségi közlekedési eszköz, amely biztosítja, hogy bárki egyszerűen kerékpárra pattanjon Budapesten. Ezért nevezzük Budapest biciklinek (Bubi). A MOL Bubi célja, hogy olyanok számára is biztosítsa a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, akik valamiért nem tudják, vagy nem akarják a saját biciklijüket használni, akik ingáznak Budapestre és nem tudják egész nap maguknál tartani a biciklit, esetleg nincs is saját kerékpárjuk. Egyirányú közlekedésre is használható, nem muszáj a visszautat is kerékpárral megtenni, ha váratlanul eleredne az eső, nehéz csomagot kaptunk vagy összetalálkozunk egy autós ismerősünkkel, aki elvisz. Nem kell a lopás kockázatát viselni, ha használat után mindig gyűjtőállomáson rakja le használója biciklit, annak sorsáért a továbbiakban már nem a használó a felelős. Nem kell saját kerékpárral rendelkezni, csak ki kell menni egy gyűjtőállomáshoz és használni. Az utazásunk minden szakaszát az arra legalkalmasabb eszközzel tehetjük meg, távolabbról érkezve metróról, vonatról, távolsági buszról átszállhatunk kerékpárra, és a belváros utcáin már azzal tehetjük meg az utat.

A közbringák egységes kinézetű, speciálisan a városi forgalomra tervezett, strapabíró kerékpárok. Olyan elemekből állnak, amelyek nem kompatibilisek más típusú kerékpárok alkatrészeivel, ezért ellopni nem érdemes őket. A MOL Bubi olyan látványos, innovatív megoldásokat is tartalmaz, mint például a gyűjtőállomások megújuló energiával, napelemmel történő működtetése vagy a nagyméretű érintőképernyővel felszerelt terminálok. A rendszer üzemeltetéséről a BKK által megbízott Közbringa Kft. gondoskodik, munkatársai folyamatosan ellenőrzik a gyűjtőállomásokat, hogy az igényekhez igazodva ott mindig kellő számú kerékpár és szabad férőhely legyen.

Tudnivalók a MOL Bubi használatáról

• A jegyek és bérletek érvényességi ideje alatt (mely 24 órától egy évig terjedhet, a jegy és bérlet típusától függően) a rendszer alkalmanként legfeljebb 30 perces időtartamban díjmentesen, korlátlan számban használható.
• 30 percet meghaladó folyamatos használat után használati díjat kell fizetni. A 30. perc után az egyre emelkedő használati díjjal arra ösztönözzük az ügyfeleket, hogy tegyék vissza a biciklit útjuk megtétele után, hogy más is használhassa; ne vigyék magukkal munkahelyükre, haza, moziba, étterembe stb. több órára. A díjszabás részletei a molbubi.bkk.hu oldalon elérhetők.
• MOL Bubi bérlettel maximum 4 kerékpár bérelhető egyszerre, és nem kell kauciót fizetni.
• Egy regisztrációval akár 4 kerékpár is elvihető, ehhez 4 jegy vásárlása szükséges. Ekkor kerékpáronként 25.000 Ft előengedélyezett használati díjat (kauciót) zárolunk az ügyfél bankszámláján, amit a jegy érvényességi idejének lejártával kap vissza a használati díjak levonásával csökkentett összegben.

A BKK idén folytatja a belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztését, melynek célja, hogy a MOL Bubi közbringarendszer szolgáltatási területén a kerékpározás vonzóbbá váljon, és emellett a közlekedés minden résztvevője számára biztonságosabb legyen. A belváros kerékpárosbarát fejlesztésének célja, hogy a MOL Bubi gyűjtőállomások által lefedett területen mindenhol könnyen lehessen kerékpározni.

Budapest, 2015. május 8.
Budapesti Közlekedési Központ

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás