A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkezdte a Futár (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) tesztelését, a járművekre nyár elejéig szerelik fel a szükséges berendezéseket. Májustól a Volánbusz üzemelteti a BKK agglomerációs buszjáratait.
A Budapesti Közlekedési Központ még december 10-én tesztútvonalon közlekedő autóbuszon próbálta ki először a Futár rendszert, a beépített fedélzeti egység hibátlanul üzemelt, a központi diszpécserszolgálaton folyamatosan nyomon tudták követni a járművet és az utastájékoztatás is megfelelően működött. Ezt követően néhány dél-pesti vonalon élesben is kipróbálták a rendszert, 260-as Ikarus buszokba telepítették a fedélzeti egységeket. Ekkor viszont több hiba is keletkezett, amelyek javítását a kivitelező Synergon megkezdte. Ezután kezdődhet el a mintegy 2000 érintett busz, troli és villamos felszerelése.
Minden jármű vezetőfülkéjébe beszerelnek egy érintőképernyős fedélzeti egységet, amelyek biztosítják a valós idejű forgalomkövetést és ezek végzik a hangos utastájékoztatást, vezérlik a kijelzőket, valamint az elektronikus jegykezelőket. A fogaskerekű kivételével minden járműre egy új rádiós rendszert is telepítenek, és többre új, LED-es külső és belső utastájékoztató tábla is kerül. A BKV öreg autóbuszaira a Futár utastájékoztató kijelzőket nem építik be, mivel azok élettartama meghaladja a járművek még várható üzemelési idejét.
Az eredeti tervek szerint 257 közterületi kijelzőt telepítettek volna, de ezek száma 263-ra emelkedett. A változás alapvetően néhány nagy értékű csomóponti kijelző "felosztását" jelenti, a nagyok helyett olcsóbb, kisebb méretű, de rugalmasabban telepíthető megállóhelyi kijelzőt helyeznek el. A projekt keretében 2295 járművön helyeznek el különböző rendszereket, ezek segítségével valós idejű, GPS-alapú nyomkövetés válik lehetővé, így a diszpécserek folyamatosan szabályozhatják a felszíni járművek közlekedését.
Májustól a Volánbusz üzemelteti tovább a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) agglomerációs buszjáratait – értesült az Iho.hu szakportál. Információik szerint erről Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter döntött. Mivel a Volánbusznak nincs elég járműve az új járatok kiszolgálására, két járműbeszerzésről szóló tendert is kiírtak. Ezek egyikén az Iho.hu szerint a BKV jó eséllyel indulhat a jelenlegi agglomerációs vonalakat kiszolgáló járműparkkal, még a másikon 114 új buszt szereznének be. A tenderek finanszírozására a Volán szintén közbeszerzési eljárást írt ki.