Csökkenti a balesetek számát, biztonságosabbá teszi a közlekedést, az embereket átszoktatja a tömegközlekedésre és a kerékpárra, így javítja a levegő minőségét, és csökkenti a zajterhelést. A 30 kilométer/órás felső sebességhatár bevezetése eddig még minden érintett városban bejött. Az EUrologus európai körképe.
Európa számos városában bevezették már a 30 kilométer/órás sebességkorlátozást. Nemcsak egyes lakó-pihenő övezetekben, hanem néhány kivételtől eltekintve egész városokra. Van, ahol már három évtizede működik ez a rendszer, máshol pedig csak az elmúlt években vezették be, és vannak önkormányzatok, ahol tervbe vették, sőt, konkrét időpontot is kitűztek.
Ott, ahol már alkalmazzák ezt a korlátozást, rossz tapasztalatról nem számoltak be, bár a lakosságnak kezdetben mindenhol voltak fenntartásai, de aztán megszokta. Az elfogadást azonban több helyen azzal erősítették, hogy jelentősen növelték a sebességmérő kamerák számát.
Az általános sebességkorlátozás további előnyei a tisztaság, a csendesebb környék, a gördülékenyebb forgalom és a jobb egészség, mivel többen gyalogolnak és kerékpároznak
Az EUrologus az elmúlt hetekben több érintett várossal is felvette a kapcsolatot, így készült el ez az összeállítás. Sőt, az “olasz” részt egy olyan nemzetközi újságíró-együttműködés révén sikerült az összeállításba illeszteniük, amelyben már évek óta részt vesznek.
Graz – 30 év tapasztalat
Helsinki – látható eredmények
Brüsszel – kamerákkal érzékenyítenek
Zürich – népszavazással elfogadva
Glasgow – ne legyen halálos baleset
Németország – lázadó városok
Olaszország – méterről méterre
Budapest – egységesítési elképzelések