Hirdetés
greenfo/MTI

A francia kormány tegnap több százmillió eurós programot jelentett be a gyengélkedő hazai autóipar támogatására. Növelik a környezetkímélő kocsik gyártásának szubvencióját, és hitelekkel segítik a beszállító kis- és középvállalatokat.

A csomag fő célja, hogy a környezetkímélő gépkocsik vásárlása felé terelje a fogyasztókat, és büntesse a "benzinfalók" vevőit. A Peugeot és a Renault az utóbbi években nagy összegeket fektetett be a tiszta technológiájú járművek fejlesztésébe, és a kormány úgy véli, hogy ezek vásárlásának ösztönzésével, környezetvédelmi mezbe öltöztetve a nélkül tudják támogatni a hazai gyártókat, hogy felbőszítenék az uniós versenyhatóságot.

Az elektromos autók szubvencióját 5 ezerről 7 ezer euróra növelik, a hibrid gépkocsikét pedig 2 ezerről 4 ezer euróra. Arnaud Montebourg ipari miniszter szerint a szubvenciók jövőre közel 500 millió eurójába kerülnek a költségvetésnek. Ugyanakkor a nagy emissziójú kocsik vásárlóit nagyobb büntetőilletékekkel akarják jobb belátásra bírni. A részleteket később dolgozzák ki.

Ezen kívül bátorítják az új technológiákba való beruházásokat, és 600 millió eurós hitelkeretet nyitnak az ágazat készpénzhiánnyal küzdő kis- és középvállalatainak támogatására.
A csomag időzítése összefügg azzal, hogy a Peugeot tegnap közölte: az első félévben 819 millió eurós veszteséget szenvedett el.
Párizsban egyszersmind azt is bejelentették, hogy vizsgálatot kérnek a dél-koreai autógyártók "tisztességtelen piaci versenyével" kapcsolatban. Az unió és Dél-Korea 2010-ben kötött szabadkereskedelmi megállapodása után nőtt az ázsiai gyártók részesedése az európai piacon. Az egyezmény lehetőséget ad piacvédelmi intézkedések megtételére, amennyiben "érzékeny területeken hirtelen felszökik az import".

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás