Felhúzott ablakok, és frissen cserélt aktív szenes pollenszűrő mellett brutálisan magas mikronméretű részecskeszámot mértünk egy autó utasterében mely egy kb. fél éves Euro 6d, (vagyis a létező legmodernebb) dízel üzemű gépjármű mögött haladt.
A Levegő Munkacsoport mérése azt is jól mutatja, hogy a részecskék átlagos mérete is ennél a motortípusnál a legkisebb. A dízel technológia az összes fejlesztéssel (DPF szűrő, karbamid adagoló rendszer) együtt sem képes arra, hogy a legveszélyesebb 50 nanométer alatti részecskék számát, és a nitrogén-oxid kibocsátást akár csak egy 20 éves benzines autó szintjére hozza.
Az üzembe helyezett személygépjárművek 40%-a még mindig dízel, melyek általában nagy futásteljesítményű céges autóként kezdik életüket. A céges vásárlók felelőssége is óriási, hiszen azzal, hogy ilyen autókat lízingelnek, vagy vásárolnak, folyamatosan fenntartják a használtautó-piacon a dízelek iránti keresletet, mindennek pedig egészségünk látja a kárát. (Egy átlagos lakásban 4000 darab részecskét mérhetünk, egy forgalmas út melletti járdaszakaszon 30.000 darab körül, ehhez képest látható, hogy a modern dízel gépjármű mögött, egy autó beltérben 179.552 darab vírus méreténél kisebb részecske volt egy köbcentiméterben. Ne legyen kétségünk, ez a dízel kipufogóból származik!)