Hirdetés

Maradnak a gázolajos motorok, alig bővül a gázüzeműek, hibridek és villamos hajtásúak mezőnye: így jellemezhetők a vállalkozások haszonjármű-beszerzési szokásai, miközben a személyautóknál továbbra is inkább a benzinesek dominálnak.

Némi megtorpanás és kivárás után újra megindult a teherkocsik beszerzése, melyeknek komoly lökést adott a már harmadszor meghosszabbított növekedési hitelprogram. Egyértelmű trend: klíma, központi zár és ­audió nélkül szinte lehetetlen autót eladni. Egyre népszerűbbek a vezetőtámogató rendszerek meg a parkolóradar, -kamera, tempomat, sávelhagyásra vagy ráfutásra figyelmeztető, sőt beavatkozó rendszerek.

Bármennyire is megrázó volt világszerte az őszi dízelbotrány, üzemeltetési ésszerűsége miatt a haszonjárművek esetében továbbra is a gázolajos motor mellett teszik le voksukat a vállalkozások. Kisautóknál a benzinesek, a felső kategóriában és a sportterepjáróknál a dízelek és esetleg hibridek dominálnak. Az NHP hatására egyre több pick-up talált gazdára, mert a modell papíron haszonjármű, de dupla kabinjával személygépkocsinak is jól elmegy, miközben terepjárós megjelenése is kedvelt. Veszítettek piaci részesedésükből a kisebb van típusok.

A nol.hu szerint elenyésző a villanyautó-forgalombahelyezés, bár a Renault ismét dolgozik a modellek magyarországi bevezetésén, hamarosan EV Kangookat tesztelnek itthon. Ahogy a lapnak nyilatkozó szakember elmondta, érezhetően komollyá vált az a kormányzati szándék, hogy a Jedlik Ányos program keretében nagyobb sebességre kapcsoljanak a beszerzések. Ezt jelzi a villanyautózást segítő törvényalakítás, melynek része a közlekedési és gazdasági feltételek javítása, állami tulajdonú cégeknél a kötelező beszerzés, valamint az országos töltőhálózat fejlesztése.
Az igazi ugrást az jelentené, ha más európai országokhoz hasonlóan több lenne az ösztönző, mert a gazdaságossági mérleg szerint 4-5 ezer eurós támogatás hiányában nem éri meg villanyautót venni, mellyel azért is nehéz kalkulálni, mert a fiatal kategóriá­ban nincs tapasztalat a maradványértékről.
Részletes autópiaci körkép >>>

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás