Több kulcsberuházásról is döntött a kormány, köztük a HÉV fejlesztéséről és a földalatti felújításáról, valamint arról, hogy kétszer három sávosra bővítik az M1 és M7-es autópályát.
Az elkövetkező két évben, előre elkülönített 597 millió forintos alapból kell elkészíteni az engedélyezési terveket a projektekre – írja a Magyar Közlöny. Az összesen hét kiemelt beruházás a következő:
Az M1-es autópálya Budapest és Győr közti szakaszát kétszer három sávosra bővítik, és ugyanezt teszik az M7-es Budapest és Balatonvilágos közti szakaszával.
Kiemelt projekt lesz egy háromvágányú kapcsolat a Kelenföldi és a Ferencvárosi pályaudvar között. Ebbe esik bele a Danubius és Népliget-Fradiváros elővárosi vasútmegállók kialakítása, valamint a Déli vasúti összekötő híd átépítése. Továbbá végrehajtják a Kelebia vasútvonal fővárosi nyomvonalának korrekcióját.
Szintén kiemelt projekt a Galvani híd kiépítése, a ráckevei, a gödöllői, a csepeli HÉV fejlesztése és integrálása a fővárosi közlekedésbe, valamint a kisföldalatti felújítása és új szerelvények beszerzése.
A Magyar Közlönyben most bejelentett fejlesztések nem újdonságok, részletesen írt róla korábban a hvg. A minimum 430 milliárdos tervekről részletesen itt olvashat.
Autósztráda vonalon az M1-es autópálya háromsávossá fejlesztése – durván 95 kilométeres útszakasz – önmagában 184 milliárd forintot igényelhet. A beruházást az olimpia miatt hoznánk előre, egyébként csak a távoli jövőben tervezték megvalósítani.
A másik, amelyben az M7-es autópálya is végig 2×3 sávosra bővülne, egészen Balatonvilágosig. Mivel Székesfehérvár és Budapest között a főváros felé tartó oldalon (50 kilométeren) ez már valóság, ezen a szakaszon „csak” a másik oldalt kellene a teljes 100 kilométeren szélesíteni. Ez 104 milliárd forintból jönne ki, és az összeget szintén az olimpia miatt kell jóval a tervezettnél korábban elkölteni.