Hirdetés

A szemünk előtt jár haláltáncot a MÁV az elmúlt napokban, hetekben. A magyar vasút lerohadása, pontosabban módszeres szétrohasztása pedig mindannyiunknak fájni fog, azoknak is, akik soha nem ülnek vonatra, hanem autóval járnak. Vitézy Dávid szerint a budapesti fejpályaudvarok környékén tervezett fejlesztések leállításával Lázár János a valóságban nem a vidéknek kedvezett, hanem épp ellenkezőleg.Tömegek számára, akikbe most bevésődik, hogy megbízhatatlan, használhatatlan, sőt, adott esetben életveszélyes a vasút, látszólag nem marad más választás, mint hogy minden áron valahogyan szerezni kell egy autót. Ez mit fog jelenteni? Még több dugót, még több lég- és zajszennyezést, méginkább élhetetlen városokat, balesetek sokaságát, tovább növekvő közlekedési kibocsátásokat — és végső soron a klímaváltozás erősödését.
Holott volna alternatíva: a működőképes, megbízható, kényelmes és jó kapcsolódási pontokat biztosító vasút.

IPCC: Szükségtelenül sokat közlekedünk sok kibocsátással

Tanulságos látni és olvasni a közlekedési miniszter “érvelését”, hogy a bajok egyik oka a klímaváltozás. Amire ilyenkor szépen lehet mutogatni. Érdekes módon akkor nem kerül elő a klímaváltozás, amikor cselekvőleg kellene fellépni ellene, változtatni, költeni, átalakítani, csak amikor valami láthatatlan erőként hivatkozhatunk rá, mint felelősre.
Kétségtelen, a vasút is elszenvedője a klímaváltozás negatív hatásainak és a szélsőséges időjárási eseményeknek. Viszont az egyik legjobb eszköz a közlekedésből fakadó kibocsátások csökkentésére.
A másfélfok véleménye szerint a klímaváltozás biztosan nem fog “lemondani”, viszont normális és biztonságos vasúti közlekedés ettől még lehetne az országban. Ha ez volna a prioritás a lakosságnak az általuk megválasztott politikusoknak.

 

kisiklott vonat a Keleti-pu. bejáratánál. 2024 aug 25
Vitézy Dávid szerint a budapesti fejpályaudvarok környékén tervezett fejlesztések leállításával Lázár János a valóságban nem a vidéknek kedvezett, hanem épp ellenkezőleg, a vidékiekkel tolt ki leginkább – közölte a közlekedési szakember. Vitézy Dávid felidézte, hogy 2021-ben elkezdték megtervezni a Keleti pályaudvar előtti vágányszakaszok legkritikusabb elemeinek felújítását, azonban a magát vidékorientáltnak kikiáltó Lázár János leállított minden fejlesztést, a terveket pedig kukába dobta. Szerinte azonban a miniszter ezzel a valóságban nem a vidékieknek kedvezett, hanem ellenkezőleg, pont velük tolt ki.

A volt főpolgármester-jelölt egy 2022-es engedélyezési terv részletét tette közzé Facebook-oldalán, amely annak a vasúti váltókörzetnek az újjáépítésére és cseréjére készült, ahol vasárnap egy váltóalkatrész eltört.  A szakember emlékeztetett, hogy több másik mellett 2023-ban ezt a beruházást is törölte Lázár János. Tavalyi posztjából idézve kiemelte, hogy az építési és közlekedési miniszter „a tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta, nehogy valami is fejlődjön Budapesten”.
Részletek:  Vitézy Dávid bizonyítékokkal támasztotta alá Lázár János felelősségét a kisiklott InterCity ügyében 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás