Hirdetés
Forrás: telex.hu

A fővárosi új Duna-híd megépítése mellett több külső körvasúti megállóhely és a Dél Budai Centrum vasúti közlekedésének fejlesztését is jegelné az a jogszabálytervezet, amelyet a Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium hozott nyilvánosságra. A dolog azért érdekes, mert ezek közül a fejlesztések közül kettő még szerepelt Lázár János listáján, ami a folytatandó fővárosi beruházásokat sorolta fel.

A társadalmi egyeztetésre küldött jogszabálytervezetek között jelent meg az Egyes fejlesztésekről szóló kormányrendeletek hatályon kívül helyezése című kormányrendelet tervezete. Az Építési és Közlekedési Minisztérium július 20-ig várja az észrevételeket a szövegről.

A tervezet négy fővárosi és három vidéki beruházást venne ki a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások közül. A négy fővárosi beruházást azonban a rendeletben nem nevezik nevén, azokat csak egy másik kormányrendelet mellékletének alpontjaiként adják meg.

Az elkaszálni tervezett fővárosi beruházások a következők

  • A Ferencváros C elágazás – Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget, valamint Rákos – Gyömrő vasúti vonalszakasz fejlesztése.
  • A Budapest, külső körvasúti megállóhelyek (Pestújhely, Újpalota, Rákosfalva, Rákosszentmihály), valamint Albertfalva (40a) megállóhely kiépítése, fejlesztése.
  • Új Duna-híd és kapcsolódó közlekedési infrastruktúra előkészítés Budapesten.
  • Dél Budai Centrum (DBC) megközelíthetőségének fejlesztése.

Ezek közül az első kettő az országos vasúti közlekedési projektek, a másik kettő a helyi közúti közlekedési projektek közé tartozik.

A dolog érdekessége, hogy az Új Duna-híd (Galvani híd) és a kapcsolódó úthálózat megépítése, illetve a Kőbánya felső – Rákos -Rákosliget vasúti vonalszakasz (80a/120a vasútvonal) fejlesztése elnevezésű tétel még a folytatásra érdemes projektek között szerepelt Lázár Jánosnak azon a listáján, amit idén februárban adott ki a Telexnek. A szakasz fejlesztésének tervezése egyébként 2020 végén kezdődött, elmaradása pedig az eddig elkészült hatvani vonalfejlesztést teszi zárójelbe, mert nem sűríthetők a vonatok.

Az érintett szakasz a Keleti pályaudvart és a felújított hatvani szakaszt köti össze – Forrás: volt NIF
Az érintett szakasz a Keleti pályaudvart és a felújított hatvani szakaszt köti össze – Forrás: volt NIF

A Galvani hídról sokat vitatkoztak a szakemberek, volt, aki szükségesnek, volt, aki feleslegesnek tartotta. A témában a Telex szakmai alapon álló társadalmi vitát szervezett, aminek eredményét itt olvashatja

A most megjelent tervezet emellett három vidéki beruházást is felfüggesztene, egész pontosan kivenne a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások közül. Ezek a következők:
  • a debreceni velodrom,
  • a Hortobágyi Deportálások Emlékhelye,
  • a Recski Nemzeti Emlékpark fejlesztése.

A felfüggesztés indoka a dokumentum szerint: a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás