Hirdetés
Forrás: 24.hu

A MÁV-Volán-csoport a 24.hu megkeresésére elismerte, hogy a vasúttársaságnak mind a járműállománya, mind a vasúti pályája elöregedett, miközben a távolsági járművek mindössze negyedében működik klíma. Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint a szemléletváltás nehézsége mítosz, a vasúti beruházások jelentős része pedig 15–30 év alatt megtérül.

“A Balassagyarmat–Losonc vasútvonal élt 127 évet. Feltámadunk. A 127 éves fejezet Balassagyarmat és az Ipoly-völgy történetében véget ért.”
Ez a szöveg szerepelt a Balassagyarmat és Ipolytarnóc között közlekedő utolsó vasúti motorkocsin elhelyezett gyászkoszorún. De nemcsak itt temették a vasutat: a Komlói Újság beszámolója szerint az utolsó este száznál is többen gyűltek össze a komlói vasútállomáson a Pannonvasút Egyesület és a Komlói Vasútbarátok Köre közös szervezésében tartott „vonatbúcsúztató” megmozduláson. A jelenlévők mécseseket gyújtottak és koszorút helyeztek el az utoljára induló szerelvényen, amely hosszú kürtöléssel hagyta el a komlói vasútállomást.

A megmozdulások oka az volt, hogy a MÁV augusztus elsejétől jármű- és személyzethiányra hivatkozva 10 regionális vasútvonalon vonathelyettesítő autóbuszokkal szolgálja ki az utasait. Így a Komló–Dombóvár útvonalon például 24 perccel nő a menetidő. Némileg paradox módon a vasúttársaság azzal indokolta a döntést, hogy a buszokkal jobban járnak majd az utasok, mint a vonatokkal. Mint fogalmaztak, „az érintett mellékvonalakon közlekedő korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé utasainknak.”

Ezt nem sokkal azt követően jelentették be, hogy Hodásznál többen megégtek, miután felforrt egy Bz-motorvonat hűtővize. A MÁV-Volán-csoport a 24.hu megkeresésére közölte, a hodászi eset kivizsgálása jelenleg még folyamatban van, de a Bz-motorvonatokon található kiegyenlítő tartály meghibásodása kifejezetten ritka. A hiba okának feltárása alapos vizsgálatot igényel, amely még jelenleg is tart, és amint a vizsgálat lezárul, arról haladéktalanul tájékoztatást adnak. Ugyan a hivatalos álláspont szerint a hodászi baleset nincs összefüggésben az intézkedéssel, és a módváltás tervezése már korábban elindult, az ominózus incidens rávilágít a magyar vasúti közlekedés mélyebb problémáira.

A balesetben érintett Bz-motorvonat a MÁV Csehszlovákiában, a studenkai vagongyárban gyártott könnyű vasúti mellékvonali motorvonata. Annak idején szinte örömünnep volt mindenhol, ahol ilyen járművek álltak forgalomba, de 2023-ban időutazással ér fel visszaolvasni a motorvonatok érkezéséről szóló tudósításokat.

További részletek a folytatásban >>>

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás