A Fővárosi Közgyűlés mai ülésén megbízta a BKK-t, hogy a 2024-es olimpiai pályázathoz készítse elő a kisföldalatti felújításának, és az ahhoz szükséges járműbeszerzéseknek a terveit. A testület 25 igen szavazattal, egyhangúlag hagyta jóvá az erről szóló javaslatot, melyhez idén 38, jövőre 622 milliós támogatást biztosít az erről szóló kormányrendelet.
A felújítással a kis földalattit a lehető legteljesebben akadálymentesíteni kell, továbbá a jelenleginél várhatóan hosszabb új szerelvények miatt szükséges a Mexikói úti járműtelep átalakítása is. A közgyűlés kikötötte, hogy a projektnek tartalmaznia kell a Deák tér, az Oktogon és a Hősök tere megállóinak kapacitásbővítését, továbbá két új állomás létrehozását: az 1-es villamosra történő átszállás érdekében a Hungária körút alatt, valamint a Duna-part könnyebb eléréséhez a Vigadó téren, amely a vonal új végállomása lenne.
Hogy ez utóbbinak mi értelme van, az továbbra is talány. Egy ötvenméteres távolságra fekvő új megálló miatt fogják teljesen szétkapni a Belváros közlekedését alighanem hosszú időre. Ráadásul a kisföldalatti kéregvasút, azaz nem is fúrással, hanem jó eséllyel felszíni munkálatokkal fogják elvégezni a meghosszabbítást. És a Vigadónál még lesz hely a végállomási fordító vágányoknak? Tényleg. Ki nem tud 100 métert gyalogolni?
A Fővárosi Közgyűlés mai ülésének további eredményei:
A hulladékgazdálkodási törvény módosítását kezdeményezi a Fővárosi Közgyűlés az Országgyűlésénél, a testület által egyhangúlag elfogadott javaslat célja, hogy a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. kikerüljön a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő (NHKV) Zrt. hatálya alól. Eszerint a fővárosi cégnél maradna egyebek mellett a díjbeszedés és a szolgáltatásidíj-megállapítás is. Ezzel elkerülhetővé válna a társaság éves 1,9 milliárd forintos várható hiánya, és a továbbiakban is az elvárt színvonalon lenne biztosítható a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátása – indokolták a kezdeményezést.
Tarlós István főpolgármester kezdeményezésére változtatási tilalmat rendelt el a Római-part parti sávjára a közgyűlés. Tarlós István korábban arról, hogy a római-parti mobilgát kapcsán egyesek "ingatlanpanamát" emlegetnek, azt közölte: a III. kerületnek is el kell rendelnie a változtatási tilalmat és a fővárosnak is a parti sávra. "Ha ez létrejön, akkor nyugodtan elfelejtheti mindenki ezt a nagyon ügyesnek látszó, de elég rosszindulatú támadást" – fogalmazott akkor a főpolgármester, rámutatva arra, hogy a tilalom után az érintett területen új építmény nem helyezhető el. Az óbudai képviselő-testület október 15-én döntött – szintén Tarlós István kezdeményezésére – a változtatási tilalom elrendeléséről. Együtt: Kommunikációs trükk a változtatási tilalom elrendelése a Római-parton
Együttműködési program indulhat Budapest és Moszkva között, miután jóváhagyták az erről szóló előterjesztést. Tarlós István, Budapest főpolgármestere 2014 decemberében Szergej Szobjanyin főpolgármester meghívására Moszkvába látogatott a nemzetközi urbanisztikai fórum alkalmából, és ekkor javasolta Budapest és Moszkva fővárosi együttműködésének felújítását, a kapcsolatok normalizálását. Szergej Szobjanyin egyetértett azzal, hogy a "kiválóan fejlődő magyar-orosz kapcsolatokra" is tekintettel fel kell újítani a két főváros kapcsolatát – olvasható az elfogadott előterjesztésben. Az együttműködés kiemelt területei közé tartozik a tapasztalatcsere az építőiparban és az építészetben, beleértve a városfejlesztési tervek kidolgozását; a városi tömegközlekedési eszközök és a nagyvárosok közúti közlekedési infrastruktúra fejlesztése; az orosz és a magyar vállalatok közötti üzleti és kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése; együttműködés és tapasztalatcsere a közművek és a városrendezés területén-írta az MTI.